Vineri, 22 mai, la Hotel Continental a fost lansată platforma http://www.locuridemuncabihor.ro/, în cadrul proiectului Factor. Reprezentanţii AJOFM Bihor au organizat un seminar interactiv la care au participat angajatori, şomeri înscrişi în programul Factor, precum şi reprezentanţi ai sindicatelor şi patronatelor.

În cadrul seminarului s-au prezentat cele mai recente rezultate din cadrul proiectului al cărui beneficiar este AJOFM Bihor, iar parteneri sunt: AJOFM Neamţ, Active Job Consulting Oradea şi Multi Proiect Neamţ. Obiectivul general este creşterea ratei de ocupare în regiunie N-V şi N-E, prin facilitarea accesului la piaţa muncii a 1.200 de persoane (şomere, inactive, sau în căutarea unui loc de muncă). Astfel, se acordă gratuit cursuri de formare profesională, o subvenţie de 500 de lei per cursant şi o primă de 1.500 de lei primilor 90 de oameni care se angajează. Până la ora actuală au fost consiliate şi antrenate într-o formă de formare profesională 280 de persoane în regiunea N-E şi 540 de persoane în regiunea N-V. În cadrul evenimentului organizat la Hotel Continental, angajatorii au atras atenţia asupra lipsei de personal calificat pe piaţa muncii, în timp ce şomerii s-au plâns că nu sunt trataţi cu seriozitate. La nivelul judeţului Bihor există o discrepanţă pe piaţa muncii, între nevoia companiilor şi dorinţele potenţialilor angajaţi. "Majoritatea celor care urmează cursuri de formare profesională aleg manager de resurse umane, agent de pază, coafor, în timp ce angajatorii caută operatori CNC sau faianţeri, spre exemplu", a spus managerul AJOFM Bihor, Bekesi Csaba.

Pentru a veni în întâmpinarea bihorenilor care sunt în căutarea unui loc de muncă, AJOFM Bihor a lansat o platformă online destinată exclusiv companiilor şi cetăţenilor din judeţul nostru. "Atât angajatorii cât şi cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă se pot înregistra online şi vor avea acces la noutăţile de pe piaţa muncii. Este primul portal public pe care se pot adăuga oferte şi cereri din judeţ", a spus Bekesi Csaba. Avantajul celor care-şi caută locuri de muncă este că nu vor avea parte de reclame şi spam-uri şi găsesc strict oferte din locul în care trăiesc, în timp ce angajatorii scutesc timp şi hârtie, pentru că un loc de muncă anunţat pe portal îi scuteşte de obligaţia de a notifica AJOFM Bihor în privinţa locurilor de muncă vacante, sistemul generând automat "anexa 1 A". De asemenea, când locul de muncă este ocupat, acest lucru este înregistrat automat în sistem şi angajatorul nu trebuie să ai notifice separat AJOFM Bihor. Platforma este valabilă începând de sâmbătă, 23 mai.