Punct de lucru în Aleşd - Casă nouă pentru AJOFM
După 19 ani de funcţionare într-o clădire ternă şi insalubră, punctul de lucru al AJOFM Aleşd, a primit o nouă locaţie, modernă, spaţioasă, în conformitate cu misiunea şi importanţa serviciilor sale. Ea se află în centrul oraşului, pe strada Rândunicii nr. 2.
Noul sediu dispune de un apartament generos, de 100 mp. cu birou, arhivă, dependinţe, suficiente pentru asigurarea unor servicii de calitate. Inaugurarea noului sediu a fost realizată de conducerea AJOFM Bihor în prezenţa conducerii administraţiei locale, a unor primari din comunele arondate, colaboratori, angajatori invitaţi. În cuvântul său, d-nul Bekesi Csaba, director executiv al AJOFM Bihor, a prezentat în power - point câteva informaţii cuprinzând activitatea instituţiei precum şi obiectivele vizate în activitatea viitoare. În Bihor sunt înregistraţi un număr de 11.000 şomeri, procent de 3,76%, situând judeţul pe locul 6 pe ţară ca cifră mică de şomeri. Faţă de anul 2013, şomajul a scăzut cu 0,5%. După nivelul de studii, ponderea o deţin cei cu studii minime (4 clase). Peste 1000 de şomeri sunt cu studii superioare, mulţi însă nu au fost niciodată angajaţi. O preocupare majoră a instituţiei o reprezintă diminuarea şomajului în rândul tinerilor sub 25 de ani. În viziunea unora, AJOFM este instituţia şomajului, minimalizând obiectivul său prioritar, încadrarea pe piaţa muncii a şomerilor. În acest sens instituţia acordă servicii de mediere, pre concediere, burse locuri de muncă şi nu în ultimul rând cursuri de formare profesională. Acestea se realizează prin cursuri teoretice, stagii de practică şi specializare, ucenicie la locul de muncă etc. Un rol important în formarea forţei de muncă îl au şcolile profesionale şi cele cu profil tehnic, care prin ordonanţa 117/2013, a MEN s-a regândit organizarea şi funcţionarea şcolilor cu profil profesional, în funcţie de cerinţele reale de pe piaţa muncii, în parteneriat direct cu angajatorii. Cursurile de formare profesională organizate de AJOFM nu înlocuiesc calificarea prin şcolile profesionale ci suplinesc formarea competenţelor profesionale la persoanele trecute de vârsta şcolară. În anul 2013, 750 persoane s-au calificat prin aceste cursuri, iar 67% dintre ei au fost angajaţi.Am reţinut de asemenea faptul că în anul trecut 7 mii de persoane s-au încadrat în muncă prin intermediul AJOFM. Punctul de lucru Aleşd, deserveşte comunele Bulz, Bratca, Şuncuiuş, Vadu Crişului, Borod, Măgeşti, Auşeu, Aştileu, Lugaşu de Joş, Ţeţchea, Şinteu, Tileagd, Brusturi şi Aleşd. Sunt înregistraţi 1.904 şomeri (32% peste media judeţului). Explicaţia rezidă din numărul mic de angajatori în zonă, dintre care unii (Melania) angajează şi califică la locul de muncă, iar alţii, Holcim şi Helios nu au angajări. Ca urmare, Cursurile de formare profesională organizate la Aleşd, au cuprins profile cerute de unii angajatori, confecţii îmbrăcăminte, bucătari-ospătari şi lucrători comerciali. Este nevoie ca organele administraţiei locale şi judeţene să stabilească o strategie pe termen mediu şi lung pentru crearea de locuri de muncă care să absoarbă forţa de muncă disponibilă în zonă.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.