În perioada Sărbătorilor de Iarnă, bihorenii pot dona produse alimentare neperisabile, în cutiile special amenajate, la ieșirea din magazinele Lidl, după casele de marcat. Aceste produse vor fi distribuite mai departe persoanelor vulnerabile: bătrâni, copii și adulți în prag de sărăcie sau persoane cu dizabilități.

Colecta are loc în 171 de magazine din țară până pe 28 decembrie, în parteneriat cu Federația Băncilor pentru Alimente din România. Campania de colectare de alimente este a patra acțiune de acest tip, clienții donând prin toate aceste inițiative 58,7 tone de alimente care au ajuns la peste 22.000 de persoane din comunități vulnerabile. Clienții pot dona produse alimentare neperisabile, în cutiile special amenajate cu sprijinul FEPRA, la ieșirea din magazine, după casele de marcat. Produsele care pot fi donate de către clienți sunt semnalizate la raft în magazinele participante. Aceste alimente fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatură specială de păstrare, precum: alimente de bază (ulei, făină, zahăr, orez, condimente, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste făinoase, sosuri, lapte UHT (care se păstrează la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiți, cafea, ceai, semințe, nuci și fructe uscate, ciocolată, dulciuri, dulceață și gemuri. Produsele vor fi preluate de Băncile pentru Alimente și distribuite mai departe beneficiarilor finali, în preajma Sărbătorilor de Iarnă. La această ediție a campaniei de colectare participă toate cele 9 Bănci Regionale pentru Alimente, printre care și cea din Oradea.

Potrivit unui studiu recent ONU, publicat în martie 2021, în România, risipa de alimente reprezintă o problemă socială majoră: românii aruncă anual peste 70 kg de alimente pe locuitor, în timp ce aproape 5 milioane de persoane trăiesc la limita sărăciei şi au dificultăți în asigurarea hranei. În plus, dintre toate țările UE, România a înregistrat cea mai mare rată a copiilor expuși riscului de sărăcie sau excluziune socială în 2020 - 41,5%.