Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a lansat o campanie de comunicare privind serviciile Serviciului Public de Ocupare oferite tinerilor şi angajatorilor. Campania se desfăşoară în cadrul unui proiect strategic finanţat din Fondul Social European care îşi propune creşterea gradului de vizibilitate a serviciilor SPO în rândul tinerilor aflaţi în căutarea unui loc de muncă şi în rândul angajatorilor, pe o durată de 18 de luni şi un buget total de 10 milioane de lei.

 

"Cum să alegem anunţurile de angajare", "Cum să realizăm un bun CV", "Cum să pregătim interviul de angajare", "Cum să redactăm o scrisoare de intenţie", "Cum puteţi munci în Europa", "De ce să apelezi la Serviciul Public de Ocupare", "E bine să ai banii tăi. Ia-ţi primul job!", sunt doar câteva materiale realizate în cadrul acestui proiect. O parte dintre aceste materiale vor fi folosite de AJOFM Bihor în vederea dotării a 47 de birouri de self-service, birouri care vor fi create prin implementarea altui proiect cu finanţare din Fondul Social European. De asemenea, AJOFM Bihor a folosit aceste materiale la bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi organizată în luna septembrie 2010, urmând să mai împartă în facultăţi, licee, ITM, Direcţia finanţelor publice etc. Cei interesaţi să obţină mai multe informaţii pot accesa site-ul www.muncesti.ro. Conducerea AJOFM Bihor consideră foarte importantă această campanie de informare, având în vedere că, la nivelul agenţiei, sunt înregistrate 17.573 de persoane, din care 9.092 beneficiază de indemnizaţie de şomaj. Rata şomajului pe 30 septembrie 2010 este de 6,1%, rata şomajului în rândul femeilor fiind de 5,3%. La Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi din luna septembrie au participat 31 de agenţi economici, care au oferit 640 de locuri de muncă. Potrivit AJOFM Bihor, au participat 1.620 persoane, din care 975 absolvenţi. Au fost selectaţi în vederea angajării 550 de absolvenţi, fiind angajaţi 58. Pe lângă aceştia, au mai fost angajate 67 de persoane din alte categorii.