Problema spaţiilor de parcare din oraş se face din ce în ce mai simţită în oraş. Conducătorii auto sancţionaţi pentru că staţionează neregulamentar nu au la dispoziţie însă alternative, în ultimul an fiind amenajate de Primărie mai puţin de 500 de noi locuri de parcare...

Din miile de spaţii de parcare pe care actuala administraţie promitea că le va amenaja în Oradea, au fost date în funcţiune doar 470, multe dintre acestea aflându-se departe de zona centrală a oraşului, mare parte dintre acestea fiind obţinându-se prin îngustarea trotuarelor. În zona centrală, cu chiu cu vai, municipalitatea a reuşit să amenajeze doar 85 de noi locuri pentru autoturisme pe strada T. Vladimirescu. Primăria a mai amenajat str. Mehedinţi, din Cartierul Rogerius, rezultând o parcare cu o capacitate de 140 de locuri. Şi în zona Nufărul, pe Aleea Onisifor Ghibu au mai fost amenajate 94 de locuri de parcare. Dacă în aceste două locaţii suprafaţa destinată parcărilor a fost complet asfaltată şi apoi delimitată cu marcaje, există şi locuri în oraş unde administraţia locală nu a acordat o atenţie deosebită amplasamentelor destinate garării autovehiculelor. Cele 220 de noi locuri de staţionare din Bulevardul Dacia au fost făcute posibile prin îngustarea trotuarului şi aplicarea de marcaje rutiere. Şoferii orădeni care sperau la o parcare modernă pe mai multe nivele ce urma să fie amenajată pe malul Crişului Repede nu vor avea motive de bucurie. Drept răspuns la cererea de informaţie publică pe care redacţia Crişana a adresat-o instituţiei primarului în data de 24 iunie 2009, Biroul de Presă al administraţiei locale a informat că, deşi în urmă cu câteva luni exista interes din partea unor firme pentru finanţarea unei parcări supraetajate în strada Independenţei, în urma licitaţiei nu a fost depusă nicio cerere, astfel că va fi organizată o nouă procedură.

Orădenii, nemulţumiţi de sechestrarea vehiculelor
Şoferii din oraş nu se împacă prea uşor cu ideea de a fi sancţionaţi că parchează ilegal, deşi multora nu li s-a oferit o alternativă viabilă. În ultimul an, administraţia locală s-a ales cu 86 de contestaţii privind procesele verbale întocmite automobiliştilor care nu au respectat regulile de staţionare. Dintre aceste cazuri, 14 au primit câştig de cauză, în timp ce alte 31 au fost câştigate de Primărie, iar alte 41 sunt pe rolul instanţelor de judecată. Zilnic, în zona centrală a oraşului şi nu numai pot fi observate zeci de vehicule parcate ilegal pe trotuar sau în dreptul trecerilor de pietoni, maşini care sunt ridicate de vehiculul de intervenţii al municipalităţii. Răscumpărările autoturismelor de către şoferi au făcut posibilă amortizarea investiţiei pe care Primăria a făcut-o pentru achiziţionarea autospecialei de ridicat maşini în doar un an, o afacere extrem de profitabilă pentru municipalitate.