CUPA ?Izvorul Minunilor?-2005 După o pauză de 15 ani, Bihorul va găzdui, din nou, o etapă a Campionatului Naţional de Viteză pe Traseu Montan (VTM), singura din acest an prevăzută în calendarul competiţional intern. Competiţia se va desfăşura, mâine, pe drumul judeţean 764/A, Budureasa-Stâna de Vale şi va conta pentru Cupa "Izvorul Minunilor". Competiţia este organizată de Filiala ACR Bihor, Izvorul Minunilor şi Televiziunea Transilvania. La întrecerea amatorilor, o noutate în cadrul unei etape naţionale, pot participa numai automobile de serie, înmatriculate în circulaţie, cu inspecţia tehnică periodică valabilă, echipate cu anvelope de stradă, centuri de siguranţă în trei puncte, extinctor, trusă medicală şi triunghi reflectorizant iar piloţii vor purta cască de protecţie (tip moto). Amatorii se vor întrece doare la trei categorii, clasa 1 (până la 1300 cmc), clasa 2 (între 1301cmc - 1600cmc) şi clasa 3 (între 1601cmc - 2000cmc). Pentru a se evita neînţelegerile, organizatorii menţionează că motoarele turbo îşi sporesc clasa de cilindree cu un coeficient de 1,4 la cele Diesel şi cu 1,7 la cele pe benzină. De asemenea, la amatori, nu este obligatorie montarea roll-barurilor (cuştilor de protecţie) pe maşinile de concurs. La competiţia rezervată profesioniştilor vor avea acces piloţii licenţiaţi ACR-CNAK, care vor concura, obligatoriu, conform normelor FIA, pe trei grupe plus debutanţi (licenţiaţi): I - maşini de producţie (grupa N): Clasa 1 - până la 1400 cmc; Clasa 2 - între 1401 cmc - 1600 cmc; Clasa 3 - între 1601 cmc - 2000 cmc; Clasa 4 - peste 2000 cmc; II - maşini de turism (grupa A): Clasa 5 - până la 1400 cmc; Clasa 6 - între 1401 cmc - 1600 cmc; Clasa 7 - între 1601 cmc - 2000 cmc; Clasa 8 - peste 2000 cmc; III - maşini neomologate (grupa H): Clasa 9 - până la 1400 cmc; Clasa 10 - între 1401 cmc - 1600 cmc; Clasa 11 - între 1607 cmc - 2000 cmc; Clasa 12 - peste 2000 cmc; La acest concurs sunt excluse categoric motocicletele. Organizatorii şi Poliţia Rutieră comunică faptul că în ziua de sâmbătă, 30 iulie 2005, între orele 7.30-19.30, pe DJ76/A, accesul dinspre Budureasa spre Stâna de Vale va fi restricţionat sub supravegherea a 2 echipaje ale Serviciului Poliţiei Rutiere Bihor, care vor da "undă verde", în intervalele dintre etape, pentru urcarea sau coborârea autovehiculelor. Ca rută alternativă spre Stâna de Vale mai există DJ108J, Bulz-Remeţi-Coada lacului, drum destul de greu, recomandat numai în caz de strictă necesitate. Spectatorii vor avea acces pe marginea drumului numai în locuri stabilite de organizatori, sub supravegherea forţelor de ordine şi pe propria răspundere. La etapă, vor fi prezente şi echipaje ale Serviciului de Ambulanţă ce vor putea fi solicitate de urgenţă în cazul unor accidente. Lungimea traseului de concurs este de 3,1 km, faţă de traseul tradiţional dinainte de 1989, când era de 9 km. Închiderea înscrierilor are loc azi, la secretariatul concursului, instalat la Hotelul Iadolina din Stâna de Vale, până la ora 15.00, pentru amatori şi ora 18.00, pentru piloţii licenţiaţi. Ca o noutate, apare organizarea unui concurs pentru piloţi amatori, în cadrul unei etape naţionale, unde se admit numai automobile de serie, înmatriculate în circulaţie, cu inspecţia tehnică periodică valabilă, echipate cu anvelope de stradă, iar piloţii vor purta cască de protecţie (tip moto), maşinile fiind dotate cu centuri de siguranţă în trei puncte, cu extinctor, trusă medicală şi triunghi reflectorizant. Întrecerea amatorilor va fi urmată de competiţia rezervată profesioniştilor, unde vor avea acces piloţii licenţiaţi ACR-CNAK.