Evidența a caselor de marcat electronice fiscale - Precizări privind Registrul național de evidenţă
La data de 20 noiembrie a fost publicată în Monitorul Oficial partea I, nr 907, Hotărârea nr. 804/2017 privind modificarea şi completarea Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale.
Astfel, potrivit noilor prevederi legale, fiecare aparat de marcat va trebui să conţină un modul fiscal propriu, prin intermediul căruia controlează operaţiunile specifice activităţii fiscalizate, precum şi un modul de comunicaţie, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare şi supraveghere al Agenţiei Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Prin implementarea Registrului naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale, se crează premisele debirocratizării procedurilor efectuate în legătura cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparaţii, etc.) înregistrarea acestora urmând să se realizeze electronic. În situaţia defectării aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii vor avea obligaţia de a consemna în cartea de intervenţii a aparatului de marcat electronic fiscal, data şi ora la care au anunţat defectarea acestuia şi să păstreze notificarea efectuată. Până la repunerea în funcţiune a aparatului defect, utilizatorii, cu excepţia taximetriştilor, trebuie să înregistreze toate operaţiunile efectuate în această perioadă într-un registru special, care se completează fără ştersături şi fără spaţii neutilizate. De asemenea, prevederile mai stabilesc şi faptul că, până la repunerea în funcţiune a aparatului defect, utilizatorii au obligaţia de a emite chitanţe pentru respectivele operaţiuni şi facturi, la cererea clienţilor, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare. De precizat faptul că, conform legii, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităţilor de schimb valutar vor aplica şi ei prevederile din legislaţia care reglementează autorizarea şi/sau înregistrarea entităţilor care desfăşoară activităţi de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decât cele care fac obiectul supravegherii Băncii Naţionale a României.
Reamintim că, potrivit unei Ordonanțe adoptate în luna august, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 iunie 2018 - pentru firmele mijlocii şi mari, respectiv de la 1 august 2018 - pentru firmele mici, realizându-se înlocuirea treptată a celor de generație veche cu rolă jurnal de hârtie.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.