Asaltul controlorilor asupra călătorilor Cine face legea pe mijloacele de transport în comun?!
Pentru a-şi asigura câştigurile, şefii Agenţiei "Detectiv" au cerut ajutorul OTL, care a autorizat înăsprirea condiţiilor de verificare a legitimaţiilor de călătorie de pe mijloacele de transport în comun. În aceste condiţii, regia locală de transport a dat mână liberă posibilităţii de oprire şi staţionare a tramvaielor pe circuit, nu şi impertinenţei şi agresivităţii agenţilor de control.
Autorizaţie de week-end
Potrivit informaţiilor primite de la conducerea OTL, controlorii au fost autorizaţi doar pentru sfârşitul săptămânii care s-a încheiat să poată efectua legitimarea călătorilor în timp ce tramvaiele sunt oprite preţ de câteva minute între staţii. Locaţia aleasă cu precădere a fost Centrul Civic, între cele două staţii de la Piaţa Mare şi Parcul 1 Decembrie. Excesul de zel şi dorinţa de câştig îi face însă pe şefii Agenţiei să menţină starea de asediu asupra călătorilor şi peste programul autorizat de conducerea OTL. În plus, un lucru deranjant este noua metodă la care s-a revenit de câteva zile, pentru a eficientiza identificarea călătorilor fără bilet: oprirea mai multe minute între staţii a tramvaiului, timp în care controlorii verifică toate legitimaţiile de călătorie. "Suntem de acord cu stoparea tendinţei de călătoria fără bilet. Dar această metodă a opririi între staţii mi se pare depăşită. Sunt oameni care trebuie să ajungă la serviciu la o anumită oră. Dacă luăm în calcul minutele în şir pierdute în trafic din cauza aglomeraţiei, precum şi aceste câteva minute în care se efectueză controlul, mai mult ca sigur că nu mai ajungem la timp. Să fie o nouă regulă ca toţi să sufere întârzierii din cauza unora? Şi din mers se poate face controlul biletelor. În plus, nu ar mai trebui să se facă diferenţierea între etniii, ţiganii sunt mereu toleraţi de către controlori", ne-a declarat un călător indignat.
Controlori sub... acoperire
Pe lângă impertineţa de a opri mijloacele de transport în comun mai mult decât e necesar, controlorii refuză cu încăpăţânare să se legitimeze. Se mulţumesc să-şi atârne în gât nişte legitimaţii, fără urmă de vreo ştampilă a agenţiei, fără nici o poză sau alte date de identificare, pe care le ţin ferite de ochii călătorilor care ar îndrăzni să le ia numărul legitimaţiei sau numele, pentru a-i putea reclama conducerii. În plus, călătorii care se încumetă să solicite agentului de control să-şi demonstreze calitatea se aleg doar cu vorbe grele şi cu o doză prea mare de agresivitate, fiind invitaţi de controlori să coboare din tramvai, cu toate că se află cu legitimaţia de călătorie în regulă. "În fiecare luni avem o întâlnire cu şefii firmei de controlori şi analizăm cum au decurs lucrurile în săptămâna precedentă, după care le autorizăm supra-contoalele. Doar pentru sfârşitul de săptămâna trecută am dat curs solicitării lor, nu şi pentru alte zile. Azi (ieri - n.r.) am mai primit o nouă cerere, asupra căreia nu ne-am pronunţat. Vom vedea dacă mai aprobăm aceste opriri între staţii, în funcţie de reacţiile cetăţenilor. Motivul pentru care am acceptat acest lucru se datorează şi faptului că în decurs de o săptămână am depistat peste 20 de legitimaţii falsificate. Mă aşteptam la mai multă civilizaţie din partea orădenilor", a declarat Corneliu Lupău, director general OTL.
Cine pe cine legitimează?
De asemenea, referitor la comportamentul inadecvat al controlorilor, conducerea OTL confirmă faptul că, după ce aproape jumătate de an nu s-au înregistrat plângeri împotriva controlorilor, de câteva săptămâni acestea s-au înmulţit. În plus, cercetările întreprinse s-au soldat chiar cu concedierea a doi dintre agenţii de control. În ce priveşte legitimarea agentului de control, directorul OTL este de părere că aceasta este obligatorie. De altă părere este însă şeful Agenţiei "Detectiv" Oradea, Cristian Butaş, care consideră că orădenii nu sunt în măsură să-i legitimeze pe controlori şi că trebuie să se mulţumească să privească de la distanţă legitimaţia pe care o flutură ostentativ. În acest fel, ei îşi asigură anonimatul şi protecţia, limitând posibilitatea de identificare în caz de reclamaţie, punându-se astfel la adăpost de orice sancţiune.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.