De azi, se pot depune cererile pentru programul "Bani de liceu"
Prin programul naţional de protecţie socială "Bani de liceu", se acordă un sprijin financiar în valoare de 1.800.000 de lei net lunar elevilor aflaţi în licee şi în şcolile de arte şi meserii, care provin din familii cu venituri modeste, respectiv familiile în care venitul pe ultimele trei luni, pe membru de familie, este de maximum 1.500.000 de lei.
Acest tip de bursă se acordă pe bază de cerere (dosar), formulată de reprezentantul legal al elevului, înregistrată - pentru anul şcolar 2004/2005 - până la data de 15 octombrie, la unitatea de învăţământ la care elevul îşi desfăşoară activitatea. La stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie, se iau în calcul toate veniturile cu caracter permanent, justificate pe baza adeverinţelor de venit, realizate de membrii familiei în ultimele 3 luni, anterioare depunerii cererii, cu excepţia alocaţiei de stat, alocaţiei suplimentare pentru familiile cu mulţi copii, burselor de studii şi burselor sociale, precum şi a altor ajutoare cu caracter social acordate elevilor. De asemenea, se va ţine cont de statutul juridic al elevilor, în sensul că au prioritate orfanii, urmaşii eroilor revoluţiei, persoane cu anumite boli. Un al doilea criteriu subsidiar este domiciliul, prioritate dându-se celor din mediul rural, însă aceste criterii nu elimină venitul minim pe membru de familie care rămâne criteriu principal, dar departajarea se face şi prin luarea în calcul a acestor două criterii subsidiare. "Începând de azi, liceeni care se încadrează în prevederile impuse de acest program pot depune dosarele la secretariatele şcolilor la care îşi desfăşoară activitatea. De acest ajutor pot beneficia şi elevii care au burse sociale cu condiţia de a renunţa la aceste burse în favoarea acestui ajutor", a declarat Ioan Chelemen, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Bihor. La nivelul fiecărui liceu şi a fiecărei şcoli de arte şi meserii va exista o comisie de acordare a sprijinului financiar, desemnată de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, comisie care trebuie să afişeze la loc vizibil criteriile de acordare a sprijinului financiar, primirea cererilor de sprijin financiar, analizarea şi afişarea la loc vizibil a listei cu beneficiari şi desigur transmiterea către inspectoratul şcolar judeţean a listei cu persoanele care îndeplinesc criteriile de obţinere a sprijinului financiar. Eventualele contestaţii vor fi analizate şi rezolvate la ISJ, de către o comisie specială.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.