Aquapark-ul Nymphaea din Oradea a împlinit, în 10 septembrie, șapte ani de funcționare, perioadă în care a înregistrat peste 2,1 milioane de vizitatori, din ţară şi străinătate, în medie 300.000 de oaspeţi pe an. Veniturile totale încasate în cei 7 ani se ridică la aproximativ 140 de milioane de lei (28 de milioane de euro), profitul fiind de 47,2 milioane de lei (9,5 milioane de euro).

 

De la an la an, parcul acvatic a devenit destinația turistică preferată pentru mulți români din întreaga țară, dar și pentru tot mai mulți turiști străini, din țări precum Austria, Germania, Franța, Polonia, Italia sau Olanda.

În cei șapte ani de funcționare, Aquaparkul Nymphaea a fost vizitat de aproximativ 2.107.000 persoane, bilanț afectat în mare măsură de perioadele în care activitatea a fost suspendată din cauza pandemiei.

„Cei mai mulţi dintre turiștii care ne calcă pragul provin din județele învecinate (Cluj, Timișoara, Arad, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Alba, Hunedoara), pentru care Oradea și Aquapark-ul Nymphaea reprezintă destinația perfectă de petrecere a timpului liber. De asemenea, în ultimii ani, la Aquapark-ul Nymphaea, vin foarte mulți vizitatori de origine străină, din țări precum Austria, Germania, Franța, Italia, Olanda, Albania, Israel, Belgia, Canada, Croația, Danemarca, Spania, Finlanda, Ungaria, Insulele Feroe, Irlanda, Luxemburg, Republica Moldova, Norvegia, Polonia, Slovacia, Suedia, Ucraina, Rusia și chiar din SUA”, a precizat directorul Administraţiei Domeniului Public Oradea, Liviu Andrica.

În toată această perioadă, Aquapark-ul Nymphaea a înregistrat venituri totale în valoare de aproximativ 140 milioane lei (28 milioane euro) și un profit de 47,2 milioane lei (9,5 milioane euro).

„Ne bucurăm să spunem că Aquapark-ul Nymphaea atrage an de an tot mai mulţi turişti. Nu a fost închis nici măcar o singură zi şi nici nu au fost înregistrate evenimente nedorite. Cea mai mare provocare a fost, la început, să învăţăm să-l administrăm. Care sunt atuurile noastre? Condiţiile pe care le oferim, dotările şi serviciile prestate de personalul aquapark-ului, produsele de calitate din zona de alimentaţie publică. Pentru confortul oaspeţilor, accesul în aquapark este limitat la 2.400 de vizitatori pe timpul verii şi 1.000 de vizitatori, în sezonul rece. Apoi, desigur, apă geotermală în bazine, saune, baie turcească, jacuzzi, tobogane interioare şi exterioare, activităţi recreative pentru adulţi şi copii şi multe altele”, a declarat Andrica.

El a mai menţionat că Aquapark-ul Nymphaea în Oradea a adus o importantă contribuție la imaginea orașului, locurile de cazare fiind la mare căutare în perioada sezonului estival. În luna august, spre exemplu, în municipiul Oradea, nu se mai găsesc locuri de cazare la hoteluri, pensiuni și nici măcar la apartamentele care se închiriază pe booking.com.

„În ultimii patru ani, noi am dat Municipiului Oradea circa două milioane de lei redevenţă. Pe lângă asta, plătim impozit pe venit, impozit pe salarii - avem o medie de 70 de angajaţi pe lună în aquapark. În plus, facem o sponsorizare a ADP-ului pentru Primăria Oradea susţinând Adăpostul Grivei cu peste 20.000 de euro sau Grădina zoologică ale cărei venituri nu acoperă cheltuielile”, a precizat Liviu Andrica.

Pe de altă parte, ADP Oradea are în curs de implementare două proiecte menite să atragă și mai mulți clienți la Aquaparkul Nymphaea: un bazin de înot și un hotel.

Pentru bazinul de înot a fost finalizat studiul de fezabilitate. Conform acestuia, lungimea bazinului va fi de 20 m, lățimea de 10 m, iar adâncimea de 1,6 m. Valoarea investiției este estimată la aproximativ 900.000 euro, fără TVA. Cât privește hotelul, societatea se află în prezent în curs de obținere a avizelor.

Aquapark-ul Nymphaea a fost construit pe locul fostului Ștrand Municipal, pe o suprafață de 6,8 ha, cu o investiție de 88,3 milioane lei (aproape 22 milioane de euro), bani proveniți din fonduri europene și de la bugetul local al Municipiului Oradea.

În partea de interior, vizitatorii au la dispoziție şase bazine, dintre care unul pentru prichindei - Corabia piraților, şi patru tobogane de diverse dimensiuni – „Anaconda”, „Vipera”, „Familia” și „Tornada”. Pe lângă aceste facilități, o atractivitate sporită în interior o prezintă zona cu cele șase tipuri de saună, un bazin cu apă rece și zona de relaxare. De asemenea, vizitatorii se pot relaxa la baia turcească, unde au la dispoziție cinci bazine cu temperaturi de la 28 la 40 de grade, plus o cabină cu aburi și o zonă de relaxare. Răsfățul poate continua în zona de tip wellness, cu o baie reconfortantă în saloanele jacuzzi vip. Salonul solar, mesele de biliard și locul de joacă pentru copii de la etaj întregesc paleta largă de opțiuni pentru petrecerea timpului liber într-un mod cât mai plăcut. În subsolul clădirii principale, se află dulapurile, garderoba, grupurile sanitare și o cameră „Mama şi copilul”.

În exterior sunt cinci bazine: bazinul care face legătura cu interiorul, numit Meridianul 0, bazinul pentru adulţi „Laguna”, bazinul pentru copii „Prichindel”, bazinul cu valuri și bazinul cu tobogane. Cea mai mare atracție a Aquaparkului sunt cele şase tobogane exterioare, numite „Fulger”, „Avalanşă”, „Kamikaze”, „Curcubeu”, „Cobra” şi „Magic”.