Primăria Oradea a lansat platforma digital.oradea.ro prin care dorește să simplifice procedurile administrative și să reducă birocrația la nivelul municipiului. Prin intermediul acesteia, cetățenii vor putea, printre altele, să depună cereri și reclamații/petiții, vor putea face plăți online, vor avea posibilitatea să își înregistreze documente sau să se înscrie în audiențe.

„Cu toții știm că digitalizarea va reduce birocrația, va eficientiza procesul administrativ și munca pe care o facem și, în același timp, va reduce costurile în zona administrativă. Ceea ce face platforma aceasta este să îmbunătățească și să ducă la un alt nivel serviciile digitale și ceea ce primăria oferă online. Peste 90 de servicii pe care noi le oferim în format convențional sunt disponibile și pe platformă. Vorbim de o platformă pe care îți vei putea face un cont și, cel puțin în relația cu primăria, vei putea să îți gestionezi orice documentație sau solicitare ai avea pentru administrație în limita celor 90 de servicii”, a precizat Mihai Jurca, city-managerul Oradiei.

Platforma a fost realizată în cadrul proiectului „Soluţii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocraţiei la nivelul Municipiului Oradea”, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul Primăriei Oradea.

Prin intermediul acestei platforme, cetățeanul inițiază o cerere, care este prelucrată de către personalul primăriei și răspunsul ajunge automat la inițiator. De asemenea, aplicaţia permite accesul oricărui cetățean la serviciile oferite de către primărie, centralizează și oferă instrumente complexe de rezolvare a cererilor cetățenilor, fie că au fost inițiate prin intermediul unui canal electronic, fie la ghișeu.

Modulul Portal web de servicii pentru cetățeni și mediul de afaceri integrează următoarele componente funcționale existente, proiectate pentru o funcționare împreună: servicii pentru cetățeni; notificări referitoare la scadența sumelor datorate, aflate în evidența fiscală; plată electronică; furnizarea de informații de interes public prin email și/sau SMS, în funcție de caracteristicile selectate de cetățeni.

Portalul de servicii pentru cetățeni este structurat pe două zone cu acces diferențiat: Zona publică, accesibilă oricărui utilizator, fără autentificare; Zona privată, accesibilă utilizatorilor care s-au înregistrat și înrolat în portal (și-au creat un cont de acces și identitatea le-a fost verificată și confirmată).

Totodată, prin proiect au mai fost achiziționate echipamente IT, precum sistem de stocare centralizată de tip Unifed, plotter, switch, firewall, scanner A0 și au mai fost instalate diferite licențe software specifice. Valoarea totală a proiectului a fost de 2.990.561,63 lei, din care 2.930.750,41 lei cofinanțare acordată de Uniunea Europeană, iar 59.811,22 lei contribuția proprie a Municipiului Oradea.