În urma analizei celor trei trasee propuse pentru Varianta de Ocolire Beiuș, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis realizarea Variantei 1. Aceasta ar urma să fie împărțită în două sectoare: sectorul 1, care ocolește Beiușul, și sectorul 2, care ocolește celelalte localități de pe traseu.

Ilie Bolojan se pronunțase, la începutul lunii februarie, pentru varianta 3, care trecea cel mai aproape de oraș și putea deservi un viitor parc industrial și considera că varianta 1 (diferită totuși de cea propusă de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) era total improbabilă. 

În varianta aleasă, prima etapă presupune executarea unui traseu cu o lungime de 7,3 kilometri care se va desprinde din DN76 (E79) la kilometrul 120+019 și revine la kilometrul 124+940 al drumului național. Traseul traversează râul Crișul Negru și Drumul Comunal 231, apoi printr-o curbă la dreapta își continuă traseul paralel cu drumul național, ocolind pe la vest Beiușul. În continuare, traseul traversează o cale ferată și râul Crișul Negru, apoi printr-o curbă la dreapta merge aproximativ perpendicular pentru a reveni în DN76. Proiectul șoselei prevede construirea a două poduri peste Crișul Negru și trei pasaje supraterane.

Varianta 1 a fost aleasă datorită procedurilor avansate de exproprieri, fiind deja stabilit un culoar liber de sarcini pentru viitoarea centură. Proiectul este finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare- POIM 2014-2020.

„Consiliul Județean Bihor va actualiza în următoarea perioadă indicatorii tehnico-economici din proiectul tehnic aferent etapei I, documentație veche din 2010. După actualizarea documentației, care estimăm că va dura trei luni, urmează lansarea licitației pentru execuția lucrărilor. Dacă lucrurile merg bine, lucrările ar putea începe în această toamnă, astfel încât la finalul anului 2023 să se poată circula pe noul drum care ocolește municipiul Beiuș”, a declarat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

Al doilea sector, în lungime de 20 de kilometri, ar putea fi realizat în viitoarele programe de finanțare UE. 

Proiectul inițial, vechi de zece ani, presupunea realizarea Variantei de ocolire Ștei cu o lungime de 27,2 kilometri. Contractul de execuție a fost semnat în 5 octombrie 2016, valoarea acestuia ridicându-se la peste 257 de milioane de lei. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor era iulie 2019. Vechiul contract a fost reziliat în octombrie 2019, la un stadiu fizic de 0%.