Zece asociaţii de proprietari incluse într-un proiect pilot - Softuri pentru transparenţă
Primăria Oradea a lansat miercuri un program pilot care are ca scop îmbunătăţirea semnificativă a relaţiei dintre orădenii care locuiesc la bloc, conducerea asociaţiei de proprietari, administraţia publică locală şi furnizorii de servicii publice: Termoficare, Compania de Apă, RER şi Poliţia Locală. În acest proiect, care se va derula pe o perioadă de şase luni şi va asigura mai multă transparenţă în utilizarea banilor, sunt incluse zece asociaţii de proprietari, cu 1.159 de apartamente.
Programul informatic pilot a fost prezentat de viceprimarul Mircea Mălan, împreună cu Pavel Varvari, din partea firmei Xisoft, cea care l-a realizat, şi de Cristian Lucaci, administrator al unei asociaţii de proprietari care utilizează deja acest soft. Prin acest program se urmăreşte monitorizarea cheltuirii banilor de către asociaţiile de proprietari din Oradea, astfel ca locatarii să aibă posibilitatea de a vedea în orice moment situaţia financiară la zi a asociaţiei din care fac parte. „Inițierea proiectului a pornit de la realitatea pe care o trăiesc, zi de zi, foarte mulţi orădeni. În ultimii ani, ne-am întâlnit cu foarte mulţi oameni şi am ajuns la concluzia că există multe nemulţumiri, întemeiate sau nu, la adresa asociaţiilor, a Primăriei, furnizorilor de servicii publice, prin urmare trebuie găsită o soluţie concretă”, a declarat viceprimarul Mircea Mălan în conferinţa de presă de miercuri. Astfel, prin intermediul firmei Xisoft din București, Primăria Oradea va implementa și gestiona, în următoarele şase luni, un program informatic complex, un proiect pilot care în prima parte va fi introdus la 10 asociații de proprietari și va viza 1.159 de apartamente. Cele 10 asociații au fost alese în funcție de câteva criterii: să fie din toate zonele orașului, asociații mici și mijlocii, asociații care au avut probleme fie cu delapidarea, fie neînțelegeri între proprietari și conducere. „Vrem să vedem cum funcționează în realitate și să facem diferența între ceea ce este astăzi, fără a folosi acest program și ce va fi peste şase luni, când acest proiect pilot se va încheia”, a spus Mircea Mălan. Aceeaşi facilitate va fi oferită gratuit, tot pentru o perioadă de şase luni, şi altor 200 de apartamente, în urma unei oferte venite în aceste zile din partea unei companii din Bucureşti. Totodată, viceprimarul a mai anunţat că se vor organiza întâlniri în toate cartierele oraşului la care vor fi invitaţi toţi cei 63.000 de orădeni care locuiesc în apartamente, pe care administrația locală îi aşteaptă să vină cu propuneri şi sugestii de îmbunătăţire. „Vrem să scoatem la lumină toate situațiile care există pe acest circuit, orădeanul care stă la bloc, asociație, Primărie, furnizor de servicii publice, vrem să înlăturăm o parte importantă din nemulțumirile pe care oamenii care locuiesc la bloc le au, vrem ca orădenii să se implice mai mult în ceea ce îi priveşte pe ei și vrem ca toți cei care suntem implicați să dovedim responsabilitate în gestionarea relațiilor dintre noi”, a declarat viceprimarul, adăugând că intenţia municipalităţii este de a achiziționa acest program, după ce el va fi testat, urmând să fie pus gratuit la dispoziția celor 812 asociații de proprietari. Reprezentantul firmei Xisoft, prezent la întâlnire, a precizat că s-a făcut instructajul la cele 10 asociații de proprietari participante la proiectul pilot, urmând să se întâlnească cu reprezentanții I.T de la Poliția Locală, RER, Compania de Apă şi Termoficare.
Plata întreţinerii online
Programul este utilizat deja în peste şase mii de asociații de proprietari în România şi poate oferi o transparenţă totală asupra contabilităţii asociației de proprietari. Softul debitează automat împărţirea cheltuielilor pe fiecare apartament, iar facturile pe care le emit furnizorii de servicii publice sunt încărcate automat, astfel încât locatarul va şti în fiecare moment când s-a emis factura, care este valoarea acestei facturi, care este data scadenţei, precum și momentul în care ea se plăteşte. Cristian Lucaci, reprezentantul unei asociații de proprietari, s-a declarat foarte mulțumit, menționând că el permite să se trimită o notă de plată foarte detaliată locatarului, iar contravaloarea acesteia poate fi plătită și prin sistem online. Tot în cadrul acestui program informatic, cetăţenii vor putea face sesizări sau propuneri prin e-mail sau prin SMS. La rândul său, instituţia Primăriei Oradea le va putea transmite mesaje pe telefon sau pe e-mail cu privire la problemele de interes, cum ar fi izolarea termică a blocurilor sau lucrările de reabilitare a sistemului centralizat de termoficare.
Este o Masura FOARTE buna,pre vine fraudele,este o transparent a totala.