Circulaţia pe DN1, pe tronsonul dintre Oşorhei şi Tileagd, se desfăşoară de câteva săptămâni cu mare greutate, din cauza lucrărilor de tratare a asfaltului care se efectuează în zonă. Astfel, maşinile încolonate trebuie să aştepte zeci de minute până să-şi poată continua drumul, în condiţiile în care traficul între Oradea şi Cluj-Napoca este foarte intens. Lucrările, demarate în data de 6 august, sunt executate de firma ARL Cluj, câştigătoarea licitaţiei organizate de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj. "Efectuăm un tratament superficial pe drum cu criblură de 4-8 mm. Lucrările au început de la Piatra Craiului, la kilometrul 564, şi se vor încheia la kilometrul 622, la intrarea în Oradea", a declarat Ioan Vultur, şeful de echipă. Cu toate că şoferii se plâng de timpul prea mare pe care-l petrec aşteptând să-şi poată continua drumul, Vultur susţine că o maşină are de aşteptat doar 10 minute, după care recunoaşte că, de fapt, se stă mult mai mult. "Timpul de aşteptare la o maşină este de 10 minute, dar până trece coloana formată în spatele acesteia durează cam 30 de minute", susţine şeful de echipă. Acesta a mai precizat că lucrările înaintează cu greutate din cauza traficului intens de pe DN1. Astfel, potrivit acestuia, pe tronsonul de care se ocupă echipa sa trec zilnic 25.000 vehicule, dintre care 30% sunt tiruri. "Este unul dintre cele mai circulate drumuri din ţară, iar şoferii nu respectă indicatoarele care cer reducerea vitezei până la 40 km/h şi nici distanţa de minim cinci metri dintre maşini", ne-a declarat Ioan Vultur, care a precizat că echipa sa s-a ocupat de semnalizarea corespunzătoare a tronsonului pe care lucrează şi a dirijat circulaţia. Traficul ridicat este, potrivit şefului de echipă, motivul pentru care se înaintează atât de greu. Astfel, deşi, susţine el, poate să acopere cu criblură 15 km pe zi, din cauza traficului lucrul se reduce la jumătate. De asemenea, pe porţiunea pe care s-a turnat criblura nu se poate circula decât după două ore de la încheierea operaţiunii, pentru a nu se strica lucrarea. "Vin mulţi şi ne întreabă de ce nu lucrăm noaptea, dar astfel de lucrări pot fi făcute numai la soare, la o căldură de minim 18 grade", a precizat Ioan Vultur.