Sătui de anarhia generalizată de la nivelul administraţiei locale, de sistemul de clientelă care a căpuşat conducerea Primăriei Oradea sub şefia democrat-liberalilor, orădenii îşi îndreptau, în urmă cu doi ani, toate speranţele spre Ilie Bolojan, omul providenţial scos din jobenul liberalilor, care urma să aducă municipiul la liman...

Sloganurile campaniei electorale din 2008 "Curăţenie în oraş, ordine la Primărie!" şi "Împreună relansăm Oradea!" aveau să renască speranţa a 50,3% dintre orădenii cu drept de vot care i-au acordat încredere candidatului de atunci. La jumătate de drum, edilul orădean şi echipa sa sunt departe de a confirma marile iluzii ale alegătorilor."Decalogul" lui Bolojan rostit de atâtea ori în campania electorală din 2008 a reuşit să convingă peste 50% dintre alegători să acorde şi fostului prefect de Bihor şi fost secretar al Guvernului încrederea lor (o performanţă inedită pentru un candidat la Primăria Oradiei). Din păcate, la scurt timp, orădenii s-au trezit din visul lor frumos, la următorul scrutin, în 2009, echipa antrenată de Bolojan reuşind să obţină doar 12,4% din voturile europarlamentare, cu un procent mai mult decât PRM Oradea, care a colectat 11,58%. Unul dintre punctele importante ale "Decalogului" era promisiunea "o bătrâneţe decentă şi liniştită" pentru cei 60.000 de pensionari, cărora li se dădea de înţeles că gratuităţile pe mijloacele de transport în comun, respectiv la ştrand nu vor fi tăiate. Din păcate, sub pretextul "crizei economice", conducerea Primăriei a început să limiteze gratuităţile la ştrand, iar în ce priveşte accesul gratuit pe mijloacele de transport în comun, există voci care susţin că acestea ar trebui acordate diferenţiat. Mai mult, sistemul de tichete valorice pentru cumpărarea de alimente sau medicamente a fost doar un punct al programului de guvernare locală menit să câştige voturi. Spaţiile de socializare ale persoanelor vârstnice au început să fie reduse, noua administraţie hotărând desfiinţarea Centrului Multifuncţional din Piaţa Unirii fără a oferi o alternativă de petrecere a timpului liber pentru această categorie socială. Un alt atu al campaniei liberale a fost aparenta grijă pentru spaţiul verde şi întreţinerea acestuia. Printre problemele identificate atunci se număra şi insuficienţa pubelelor şi faptul că nu sunt golite la timp, "ceea ce face ca populaţia să fie nevoită să depoziteze deşeurile menajere pe sol". Situaţia însă nu s-a îmbunătăţit în niciun fel, din contră, de la 1 aprilie 2010, când RER-ul a preluat întreaga activitate de salubrizare a Oradiei, tomberoanele ocupă o zi întreagă trotuarele, până ce gunoierii vin să le ridice.

(va urma)