În primele zile ale lunii iunie 2007, doi tineri orădeni şi-au pierdut viaţa într-un tragic accident rutier produs pe Şoseaua Borşului. Zsolt Janos Fazekas circula pe motocicletă împreună cu prietena sa, Timea Csilla Domjan, în momentul în care au fost acroşaţi de o autoutilitară. Deşi de la nefericitul accident a trecut aproape un an, nimeni nu a fost încă tras la răspundere pentru moartea celor doi.

Tragedia s-a produs în 2 iunie, pe Şoseaua Borşului. Potrivit informaţiilor oferite la vremea aceea de reprezentanţii Serviciului Poliţiei Rutiere Bihor, conducătorul unei autoutilitare nu s-a asigurat la un viraj şi a acroşat motocicleta condusă de tânărul de 33 de ani, alături de care se afla şi prietena sa, în vârstă de 22 de ani. În urma impactului deosebit de puternic, cei doi şi-au pierdut viaţa. De atunci, familiile tinerilor ucişi aşteaptă ca şoferul vinovat să fie tras la răspundere pentru cele întâmplate. Birocraţia, deficienţele sistemului şi, poate, lipsa de preocupare a autorităţilor au făcut însă ca, la aproape un an de la accident, circumstanţele exacte ale producerii acestuia să nu fie certe, în timp ce stabilirea vinovaţilor se lasă încă aşteptată. "Nu s-a întâmplat nimic de atunci. Dosarul stă la poliţie şi şoferul care i-a omorât nu a păţit nimic. Ştiu că oricum nu îi mai poate aduce nimeni înapoi, dar măcar cei vinovaţi pentru moartea lor să plătească. Ni s-a spus că trebuie să se facă un fel de reconstituire a accidentului. Nu ştiu cum va fi posibil lucrul ăsta", spune mama tinerei care împlinise 22 de ani cu doar câteva zile înainte de tragedie. Cercetările la faţa locului şi întocmirea primelor documente referitoare la accident cad în sarcina Serviciului Poliţiei Rutiere Bihor. Oamenii legii au făcut constatările necesare şi au întocmit un dosar care ulterior a fost trimis la un expert autorizat. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, cazul celor doi tineri este încă în cercetare, poliţiştii aşteptând şi acum concluziile expertului, abia după aceea urmând să fie propusă o soluţie, adică începerea sau neînceperea urmării penale împotriva şoferului autoutilitarei. Rolul unei astfel de expertize este de a reconstitui impactul şi de a stabili, din punct de vedere tehnic, cui aparţine vina pentru accident. În România, aceste documente nu fac însă decât să distrugă şi mai mult familiile îndurerate, care, pe lângă suferinţa produsă de decesul celor dragi, sunt obligate să aştepte, neputincioase, ani buni până ce vinovaţii sunt traşi la răspundere. Dacă se întâmplă lucrul acesta, nu puţine fiind situaţiile în care "experţii" au stabilit că, de fapt, "mortul e de vină". Cazul nefericit al tinerilor orădeni spulberaţi de un şofer neatent nu este singular, toate expertizele necesare în asemenea situaţii având o durată la fel de lungă, pe de o parte, din lipsa dotărilor necesare şi, pe de altă parte, din lipsa de preocupare a celor care le efectuează. Chiar dacă astfel de cercetări presupun procedee complexe, aproape un an pentru un singur accident înseamnă, totuşi, mult prea mult....