Licitaţii eşuate la PMO
Mai toate licitaţile organizate în ultima perioadă de către direcţiile Primăriei Oradea au fost sortite eşecului. Un exemplu în acest sens este licitaţia privind achiziţia de bănci ce urmau să fie amplasate în mai multe zone de recreere din municipiu.
Procedura a stârnit interesul mai multor firme, în final fiind înregistrate cinci oferte. SC Berta a venit cu o ofertă de 925 lei/bancă, SC Emilia - 418 lei/bancă, SC Taviment - 390 lei/bancă, SC Paniman - 647 lei/bancă şi SC Danart - 420 lei/bancă, sume fără TVA. În uma analizelor celor cinci oferte, comisia de licitaţii de la nivelul Direcţiei Tehnice a decis că oferta cea mai avantajoasă este cea a firmei SC Taviment din Piatra Neamţ. Contractul de furnizare fiind semnat, firma nemţeană avea obligaţia să depună în cinci zile garanţia de bună execuţie. Lucru care nu s-a petrecut, motiv pentru care contractul s-a reziliat. Unul dintre motivele invocate de reprezentanţii firmei a fost că termenul de 15 zile prevăzute pentru virarea mărfii nu poate fi respectat. Rămâne însă întrebarea de ce specialiştii din cadrul Direcţiei Tehnice nu au fost în măsură să-şi dea seama de neseriozitatea firmei, acceptând, fără o analiză pertinentă, să încheie cu firma Taviment un contract de 150.000 lei. Nici licitaţia privind achiziţia unui studiu privind posibilităţile de finanţare a lucrărilor de reabilitare a clădirilor din Centrul Istoric nu s-a putut ţine. De această dată, motivul insuccesului a fost totala lipsă de interes a firmelor din domeniu de a întocmi un astfel de document. Astfel, reprezentanţii Primăriei au decis reluarea licitaţiei peste două săptămâni. Totodată, în 15 mai a.c., s-a mai ţinut o procedură de licitaţie, obiectul fiind realizarea unui studiu privind eficientizarea energetică a municipiului Oradea şi elaborarea aplicaţiilor de finanţare din fonduri nerambursabile. Valoarea estimată a unui astfel de Master Plan pentru Electrocentrale este de 5 milioane euro, însă, cu toate că în joc a fost pusă o sumă impresionantă, nicio firmă nu şi-a manifestat interesul. În aceste condiţii, licitaţia a fost decalată pe 17 iunie a.c., dar, având în vedere că iniţiativa realizării unui astfel de Master Plan a aparţinut vechii administraţii, noua conducere a Primăriei Oradea, care nu a văzut cu ochi buni proiectul, ar putea renunţa la el.
Singura licitaţie care s-a finalizat a fost cea privind achiziţia de laptopuri. Firma Eta2U a semnat un contract de 99.960 lei cu Primăria, prin care se obliga să furnizeze 28 de laptopuri şi 2 scanere. Laptopurile Toshiba, în valoare de 3.500 lei bucata, vor fi încredinţate celor 27 de consilieri orădeni, iar unul va reveni secretariatului Consiliului Local. Potrivit informaţiilor furnizate de reprezentanţii PMO, aparatura IT a fost deja livrată beneficiarului, urmând ca viitorii aleşi locali să intre în posesia lor imediat după validare, procedură care va avea loc săptămâna viitoare.
Marfa nu se "vireaza" ci se livreaza !