Timp de două luni, perioadă în care zona străzii Cele Trei Crişuri va dobândi o nouă geometrie din punct de vedere al infrastructurii, întreaga circulaţie rutieră va fi afectată. În prima etapă va fi suspendată circulaţia tramvaielor pe tronsonul Centrul Civic - Gară - Olosig, după care, începând cu 20 august, va fi închis tronsonul Centrul Civic - Biserica Emanuel - Olosig. Lucrările atât la calea de rulare, cât şi la noul sens giratoriu Turbo ar urma să se desfăşoare în paralel, urmând ca pe 15 septembrie să fie reluată circulaţia tramvaielor la parametrii normali.

Deschiderea noului şantier va avea loc pe data de 24 iulie, primul tronson atacat fiind cel de pe podul Dacia. Se va începe cu desfacerea căii de rulare de la staţia Magheru spre staţia Casa de Cultură a Sindicatelor. Pe perioada suspendării circulaţiei tramvaielor, va fi înfiinţată linia de autobuz TRV3, care va asigura legătura pe ruta Centrul Civic - Gară - Olosig. Autobuzele nu vor folosi refugiile tramvaielor, ci pe cele ale autobuzelor sau, acolo unde acestea nu există, vor fi amenajate unele provizorii. Totodată, într-un interval de 60 de minute, biletul validat într-un tramvai va putea fi folosit şi pe autobuz. La ore de vârf autobuzele vor circula la un interval de 7 minute, iar în afara orelor de vârf şi în zilele nelucrătoare la un interval de 15 minute. "Pe pod se va circula, succesiv, pe un singur fir. De asemenea, se va închide intersecţia de la Averescu, precum şi cea de la Aleea Ştrandului", ne-a declarat Sanda Romocea, proiectant. Odată schimbate liniile de pe pod, procedură care ar trebui să fie finalizată până pe 20 august, se va trece la o nouă etapă care presupune întreruperea circulaţiei pe ruta Centrul Civic - Biserica Emanuel - Olosig. Lucrările angajate de OTL vor fi executate de Drumuri Bihor, pentru partea de extragere linii şi pregătit terasament, urmând ca montarea noilor căi de rulare să se facă de firma Rivera Cons. "Odată cu schimbarea şinelor, vor fi schimbate şi macazele, care vor fi automatizate şi care vor permite atât dezgheţarea, cât şi ungerea liniilor mecanizat", ne-a declarat Cornel Meşter, reprezentantul firmei Rivara Cons. Investiţiile noi vor elimina zgomotul şi vibraţiile, care depăşesc limita de 90 decibeli, în condiţiile în care maximul admis este de 76 decibeli.

Valoarea investiţiei se ridică la 7.682.655 lei. În paralel cu aceste lucrări, întreaga zonă va fi reamenajată, aici urmând să se realizeze o nouă giraţie. Lucrările au fost adjudecate de către firma Drumuri Orăşeneşti, care se va ocupa de refacerea carosabilului, amenajarea intersecţiei şi a zonelor pietonale. Valoarea acestora se ridică la 3.595.150 lei, fără TVA. Noua geometrie a zonei presupune şi sacrificarea a opt copaci, mare parte dintre ei sunt tuia, o specie protejată.