Referitor la materialul apărut în ziarul nostru de marţi, cu titlul "Nervi, înjurături şi claxoane în circulaţia rutieră", publicăm astăzi partea a doua, în care Poliţia Rutieră justifică ceea ce noi numeam, sugestiv, marea brambureală. Interlocutorul nostru este comisarul Silviu Popa, ofiţer în cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Bihor, un specialist arhicunoscut în acest domeniu al circulaţiei rutiere. - Lucrarea care continuă să dea bătăi de cap participanţilor la trafic este o reparaţie capitală la punctul termic 406, aparţinător de Electrocentrale, executată de către SC Chimprestor SA Oradea. În urma aprobării date de către Primăria Oradea, sub numărul 8496 din 08.09.2004, Poliţia Rutieră a eliberat avizul pentru instituirea restricţiei de circulaţie, conform căreia aceasta urma să se desfăşoare pe liniile de tramvai începând de vineri şi până duminică la ora 22.00, urmând ca de luni, 13 septembrie a.c., să se desfăşoare pe o bandă peste liniile de tramvai şi pe banda a doua a Bulevardului Magheru. În seara zilei de duminică, Poliţia Rutieră a fost contactată de către directorul tehnic al firmei Chimprestor, care a explicat că, din cauza condiţiilor tehnice, canalul fiind amplasat în mijlocul Bulevardului Magheru, nu există posibilitatea eliberării unei benzi de circulaţie. Practic, lucrarea a fost finalizată conform avizului, duminică seara? - A fost o finalizare temporară, atâta timp cât luni circulaţia autovehiculelor s-a desfăşurat aşa cum o ştim cu toţii. - Vă propun să analizăm acest aspect şi dintr-un alt unghi. Gândiţi-vă că în intersecţia respectivă converg autovehiculele de pe patru benzi de circulaţie, după cum urmează: două benzi dinspre Centrul Civic şi două de pe Mareşal Averescu. Este normal, deci, ca în situaţia în care a rămas o singură bandă de circulaţie, cea peste liniile de tramvai, circulaţia să fie îngreunată. - Am înţeles că betonul care s-a turnat necesită mai multe zile pentru a se întări. Directorul general al Inspecţiei în Construcţii, dl Lucian Chindlea, ne-a informat că sunt suficiente minimum trei zile pentru ca betonul să suporte greutatea traficului uşor care se desfăşoară în zona centrală. Credeţi că avem şanse, în zilele următoare, să scăpăm de această corvoadă? - Am rămas înţeleşi cu executantul lucrării ca, în momentul în care se va putea turna asfaltul, să fim informaţi imediat. În altă ordine de idei, orădenii trebuie să înţeleagă că municipiul Oradea este o localitate strategică, aşezată pe două maluri, iar legătura se face prin intermediul a patru poduri: podul de pe Centură, care este subdimensionat, podul Decebal, care este complet închis, şi podul de la Dacia, afectat datorită reparaţiilor capitale la reţeaua termică. Conducătorii auto trebuie să mai înţeleagă faptul că autovehiculele pe care le conduc nu sunt cu însemnele Salvării sau a Pompierilor, nu au nici un motiv ca să se grăbească doar pentru câteva minute în plus. Îi îndemn să aibă răbdare în trafic, pentru că aceste lucrări trebuiau să se desfăşoare. Oare era mai bine ca aceste lucrări să fie executate iarna, pe polei sau zăpadă? Eu cred că nu? - Domnule comisar, o ultimă întrebare: mâine (astăzi - n.a.) începe şcoala, iar aglomeraţia va fi mult mai mare. Veţi reuşi să asiguraţi fluiditatea traficului rutier? - Sigur, fiind o zi cu totul specială, ne vom afla şi noi în punctele "fierbinţi". Dar, să nu uităm, fluiditatea traficului o conferă disciplina conducătorului auto, conştiinţa acestuia pentru respectarea regulilor de circulaţie. Noi intervenim doar atunci când constatăm abateri de la legislaţie. Nici într-un caz, agenţii noştri nu sunt pe post de semafoare. În plus, recomand părinţilor care îşi conduc copiii la şcoală să parcheze autoturismele numai în locurile de parcare, să nu oprească, neregulamentar, în faţa intrărilor în instituţiile şcolare.