Parcările de reşedinţă stârnesc dezbateri între edili şi locatari
Dezbaterea publică de săptămâna trecută privind proiectul Regulamentului de organizare şi repartizare a locurilor din parcările de reşedinţă în municipiul Oradea a reuşit să aducă mult mai mulţi orădeni în Sala Mare a Primăriei Oradea decât la alte întâlniri de acest fel. De această dată, cetăţenii oraşului s-au arătat deosebit de procupaţi de modul în care Administraţia Imobiliară Oradea intenţionează să repartizeze locurile de parcare din vecinătatea blocurilor.
Potrivit regulamentului vor fi repartizate doar acele locuri de parcare care sunt deja amenajate. În acest moment, au fost identificate şapte zone: Aleea Forajului, Aleea Zidarilor (36 locuri), Constantin Noica - strada Ialomiţei (182 locuri), Nufărului (260 locuri), Calea Alexandru Cazaban (172 locuri), Simion Mehedinţi (140 locuri), respectiv O. Densuşianu (35 de locuri). Din aceste locuri, doar 90% vor fi repartizate locatarilor, restul de 10% vor rămâne libere la dispoziţia vizitatorilor. În cazul în care numărul de locuri e mai mic decât al solicitărilor, şoferii vor trebui să liciteze, taxa de pornire este de 80 lei/an, iar fiecare pas este 10 lei. În schimb, AIO se angajează să elibereze locul de parcare ocupat de un alt autoturism.
Şoferii şi administratorii asociaţiilor de proprietari prezenţi în Sala Mare a Primăriei Oradea au avut o serie de obiecţii faţă de actuala formă a regulamentului. O primă temere exprimată de către un cetăţean a vizat spaţiile verzi dintre blocuri, care, odată cu declanşarea campaniei de amenajare a parcărilor, ar putea dispărea. O altă persoană a solicitat ca la atribuirea unui loc de parcare prioritate să aibă nu numai persoanele cu dizabilităţi, ci şi veteranii de război, deportaţii, refugiaţii, respectiv deţinuţii politici. Un alt cetăţean a solicitat AIO ca, în schimbul taxei de parcare, să fie asigurată şi curăţenia. Alţi orădeni s-au plâns şi de taxa de 80 lei/an, care poate să ajungă, în urma licitaţiei, la sume exorbitante.
Pentru început, repartizarea locurilor de parcare se va face doar pentru cele şapte zone, iar pe parcursul amenajării altora, şi acestea vor fi scoase la licitaţie. Regulamentul va trebui votat în şedinţa Consiliului Local Oradea şi va intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie.
PROPUN CA AUTOVEHICULELE FIRMELOR SI s.r.l.-URILOR sa parcheze la adresa din talon si sa nu fie risipite prin tot orasul astfel nu va mai fi o problema parcarile de la blocuri.lar persoanelor fizice sa le se ia taxa de parcare prin impozit.
In colaborare cu asociatiile de proprietari,locul de parcare,daca exista sau unde se poate amenaja,ca-i amenajat de primarie sau nu(interzis a se calca spatiile verzi daca nu este amenajata parcare si fara taieri de arbori),sa se atibuie in primul rand celor care : au domiciliul trecut in buletin,auto inmatriculat pe acestia(un singur auto pt o familie daca nu se ajung locurile),impozitul pe cladire si auto platit pe tot anul,auto sa nu fie abandonat sau nefolosit foorte mult timp(luni de zile-ani),asociatia platita la zi,taxa loc parcare platita pe tot anul (o suma rezonabila, pana in 100 lei) in functie de gabaritul auto(nu la licitatie deoarece sunt avantajati cei cu bani multi),timpul rezervat pt parcare zilnic-non-stop(cetateanul nu domiciliaza doar noaptea acasa,ci si ziua,in functie de program),sa se ia in vedere si vechimea domicilierii si folosirii locului de parcare(doar prin folosirea auto in parcare),locul de parcare sa fie delimitat-numerotat-cuprins in schita la primarie si la asociatie si personalizat cu nr. inmatriculare auto.