Cu toate că lucrările de amenajare a Parcului "I.C. Brătianu" au fost demarate înainte ca Primăria Oradea să semneze contractul cu executantul, firma SC Construcţii Galassini, nici cel de-al treilea termen de finalizare acordat de funcţionarii municipalităţii nu a putut fi respectat. Mai mult, pe parcursul lucrărilor, angajaţii Primăriei Oradea au suplimentat valoarea iniţial licitată, de la 1.072.468 lei la 1.265.307 lei. Un alt aspect care merită să fie aminit este că firma Galassini a fost desemnată câştigătoarea contractului de amenajare a parcului la doar câteva zile după ce primarul în funcţie de atunci, Petru Filip, devenea asociat în părţi egale la societatea comercială Itro Succesinvest SRL cu Grupul Galassini.

Suplimentări de 200.000 lei, pe "ochi frumoşi"
Conform declaraţiilor angajaţilor PMO din vara lui 2007, lucrările de amenajarea a celor cinci terenuri de sport în Parcul "I.C. Brătianu" au început la sfârşitul lunii iulie, în condiţiile în care contractul de lucrări a fost înregistrat abia pe data de 8 august 2007. Lucrările urmau să se finalizeze în termen de trei luni, adică în cursul lunii noiembrie 2007. Pe data de 8 noiembrie, o nouă vizită în teren ne revela surpriza că lucrările erau departe de finalizare. La acea dată, angajaţii SC Construcţii Galassini abia reuşeau să monteze gazonul sintetic pe două dintre terenuri, iar pe cea de-a treia suprafaţă de joc se începea montarea tartanului, un strat superficial de cauciuc. Şi de această dată, actele puse ulterior la dispoziţie au arătat că lucrările de montare a gazonului sintetic şi de montare a tartanului fuseseră demarate înainte ca directorii Direcţiei Tehnice să fi semnat un act adiţional la contract care să prevadă această suplimentare de lucrări. Abia pe data de 9 noiembrie 2007 directorul executiv de atunci al firmei, Dumitru Fildan, şi directorul adjunct, Dan Gherdan, încă în funcţie, semnau referatul de necesitate pentru "înlocuirea îmbrăcăminţii de beton asfaltic cu tartan, respectiv gazon artificial", asta în condiţiile în care gazonul artificial era montat, iar tartanul era deja livrat, aşteptând doar ca terenul să se usuce de apa ce băltea pe spaţiul de joc. Mai mult, suplimentarea de contract cu încă 192.839 lei s-a făcut fără nicio licitaţie, actul adiţional fiind semnat tot în 9 noimebrie 2007, ziua în care a fost întocmit şi referatul de necesitate. Tot atunci se dispunea ca termenul de predare să se prelungească pe data de 15 decembrie 2007. Pe data de 20 decembrie, comisia de recepţie semna procesul verbal al lucrărilor, care venea şi propunea refacerea stratului de uzură din tartan până pe data de 15 aprilie 2008. Cu toate acestea, termenul a fost declarat pe data de 30 aprilie 2008. Nici acest termen nu a putut fi respectat, abia pe data de 14 mai a.c. muncitorii au început să toarne un nou strat de cauciuc lichid pe suprafaţa de joc de pe terenul de streetball şi baschet. Noul aspect al suprafeţei de joc nu părea, însă, ieri, să răspundă exigenţelor impuse, era plin cu denivelări, iar apa băltea pe teren. Mai mult, soluţia folosită pentru teren favorizează alunecarea jucătorilor pe teren.

Direcţia Tehnică, tot mai neştiutoare
Nici specialiştii Inspectoratului Judeţean în Construcţii Bihor nu s-au arătat foarte mulţumiţi de modul în care s-au derulat lucrările la Parcul "Brătianu". De mai bine de o lună, inspectorii Inspectoratului Judetean în Construcţii Bihor confirmau faptul că investiţia nu a primit avizul din partea acestei instituţii. Potrivit HG 1072/2003, orice lucrare care depăşeşte valoarea de 1 milion de lei trebuie avizată din punct de vedere tehnico-economic de către IJC Bihor. Instituţia nu a eliberat, însă, un astfel de aviz, constatând că preţurile estimative trecute în devizul de lucrări nu erau justificate. În ceea ce priveşte asumarea răspunderii pentru toate aceste nereguli, directorii Direcţiei Tehnice îşi pasează răspunderea de la unul la altul. Astfel, Marcel Dragoş, directorul executiv al Direcţiei, îşi motivează atitudinea prin faptul că, la data demarării lucrărilor, nu ocupa funcţia de director, însă ne-a sugerat să luăm legătura cu directorul executiv adjunct, Dan Gherdan, care, în mai puţin de un minut, ne-a sugerat că toate răspunsurile la întrebările noastre le deţine celălat director adjunct, Aurelia Ţenţ. "Lucrările s-au desfăşurat prin grija lui Gherdan şi a lui Fildan. Într-adevăr, am fost azi (ieri - n.r.) în teren, dar nu am recepţionat lucrările. Mai au ceva de lucru şi ceva de retuşat, abia miercuri vom face o nouă evaluare", a precizat Aurelia Ţenţ, care ne-a mai declarat că nu ştie care este termenul de finalizare a lucrării şi nici nu poate să ofere alte informaţii despre contract, de vreme ce nu ea a fost cea care l-a coordonat.