Pe strada Republicii, Keviep e... împărat
Lucrările de pe tronsonul pietonal par executate cu picioarele
Ultimul termen acordat de municipalitatea orădeană firmei Keviep pentru finalizarea lucrărilor de pe zona pietonală a străzii Republicii expiră peste o săptămână.
După şase luni în care antreprenorul general nu făcea altceva decât să ne amăgească, lună de lună, că îşi face datoria, în timp ce Regia Apă-Canal, beneficiara lucrărilor, se mulţumea să asiste pasiv la toate aceste încălcări flagrante ale angajamentelor legate de termenele de execuţie, se pare că nici noul termen de graţie, fixat pe 30 octombrie, nu va putea fi respectat. "Cei de la Keviep ne-au mai cerut să-i păsuim cu încă o lună. Am decis să le mai oferim 15 zile, în perioada 1 - 15 noiembrie, interval pe care Keviep îl va folosi numai pentru finalizarea racordurilor la reţele de apă şi canalizare. În caz contrar, le aplicăm o a doua amendă de 70 de milioane de lei. În ce priveşte prima amendă, în valoare de 20 de milioane de lei, pe care le-am trimis-o în 3 octombrie, nici până azi nu au achitat-o", ne-a declarat Dumitru Fildan, director tehnic în cadrul Primăriei Oradea.
Se pare că firma maghiară pe lângă faptul că nu-şi execută la termen lucrările, le mai face şi de mântuială. Astfel, Inspectoratul în Construcţii Bihor a întocmit în repetate rânduri procese-verbale de inspecţie prin care se impunea executanţilor lucrărilor de pe Corso ca lucrările să fie efectuate cu mijloace mecanizate ce nu induc vibraţii care să afecteze clădirile învecinate. De asemenea, în urma unei alte inspecţii, s-a constatat că Keviep întrebuinţa materiale neconforme, de exemplu tuburile de beton armat, care nu erau atestate. Pentru această abatere, Inspecţia în Construcţii Bihor a aplicat firmei Keviep o amendă de 8 milioane de lei. Singurii care s-au abţinut să îi sancţioneze au fost chiar beneficiarii, Regia de Apă-Canal, care după data de 30 septembrie, conform contractului pentru înlocuirea reţelelor de apă, ar fi putut să le aplice penalităţi pentru neexecutarea la termen a lucrărilor de 1%/zi din valoarea lor. "Justificat, le-am acordat prelungirea termenului, nimeni nu ştia ce reţele se vor descoperi sub pământ", a precizat Ioan Ciursaş, director general Apă-Canal. Totuşi, o veste bună vine şi dinspre acest "front de luptă" care a devenit Corso. De ieri, s-au demarat săpăturile pentru a permite turnarea balastului stabilizator, prima porţiunea care urmează să fie acoperită fiind cea cuprinsă între Agenţia CFR şi strada Mihai Eminescu, iar dacă timpul va permite, se va trece şi la montarea pavelelor de granit.
Graba poate strica treaba
Deşi au avut suficient timp să se desfăşoare pe frontul de lucru deschis pe Magheru, antreprenorii au lăsat totul pe ultima sută de metri. În aceste condiţii, redeschiderea circulaţiei pe liniile de tramvai s-a realizat mult prea devreme decât prevăd normele tehnice. "Inspectoratul în construcţii a constatat în data de 3 octombrie că s-a forţat punerea în circulaţie a liniei de tramvai înainte de a avea toate rezultatele pe betonul care constituie stratul suport al liniei. Aceste rezultate de beton întărit la 28 de zile urmează să fie interpretate de proiectant şi transmise Inspectoratului săptămâna viitoare", ne-a declarat Adriana Lipovean, inspector în cadrul Inspectoratului în Construcţii Bihor.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.