Reclamaţii la... reclame
Stranie întâmplare s-a petrecut, în urmă cu puţină vreme, în sânul unuia din cele mai mari trusturi de presă din România. Se făcea că o vedetă de necontestat a show-urilor de televiziune din România ultimilor zece ani era luată în răspăr, în direct şi la oră de maximă audienţă, de mai tinerii ei colegi care realizau o emisiune... chipurile de divertisment.
Mai exact, plecând de la contrafacerea vulgarizată de către un pirat al internetului a unei imagini a campaniei antifumat promovate de dama cu pricina, dând dovadă de un neprofesionalism demn de nişte novici, aşa-zişii comentatori din studio îşi dădeau cu părerea pe marginea unei fraze atribuite ca fiind rostită şi sustinută de sus-invocata vedetă, care, ce-i drept apărea impropriu de sumar îmbrăcată într-o ipostază care se dorea să transmită un mesaj cât se poate de sobru menit să-i determine pe tabagişti să renunţe la acest viciu. Sunt cunoscute proporţiile scandalului care a urmat...
În campania electorală pentru ultimele alegeri locale, unul dintre protagoniştii confruntării de la nivelul municipiului Oradea (care nu aderase la Protocolul pentru o campanie civilizată, negociat şi semnat de reprezentanţii majorităţii formaţiunilor reprezentative) a fost sancţionat conform legislaţiei în vigoare pentru folosirea unor mijloace de campanie nepermise de lege, respectiv pentru transmiterea de mesaje în numele unui contracandidat pe care dorea în acest chip să-l compromită. Este vorba despre acelaşi competitor electoral (care împreună cu un operator de telefonie mobilă a monopolizat culoarea portocalie în România) care în toamna lui 2004 era sancţionat de către Poliţia municipiului Oradea pentru că în ultima noapte de campanie pentru alegerile parlamentare răspândea afişe ilegale în care făcea vorbire la modul mai mult decât jignitor despre unii contracandidaţi (mulţi dintre dumneavoastră îşi mai amintesc depre scandalul de atunci, când mai mulţi tineri "lipitori" au fost invitaţi la Poliţie să dea explicaţii despre acele afişe ciudate în care se vorbea despre o presupusă Academie de Drept din Alparea şi se făceau chiar unele referiri sinistre la unii contracandidaţi ai celor grupati sub stindard portocaliu). Ce ne va rezerva campania pentru următoarele alegeri parlamentare, care va începe peste doar câteva zile, nu putem şti. Ştim doar că imaginaţia celor implicaţi (mai ales a "unei anumite părţi" - vorba unui clasic în viaţă) este... fără margini. Înainte de fiecare camapanie electorală, competitorii care-şi respectă condiţia, şi care, în fond, respectă electoratul pe care doreşte fiecare să-l convingă să vină de partea sa, se angajează să desfăşoare o campanie pozitivă, încercând sa se facă remarcaţi doar prin ceea ce ar putea sa facă ei mai bine decât ceilalţi. Mulţi însă, încă din aşa-zisa precampanie excelează doar prin atacuri ("lovituri negative de imagine" - cum le spun adesea "profesioniştii" din această veritabilă industrie, care tinde să să se dezvolte exponenţial într-o Românie în care anual au loc două-trei campanii electorale).
Într-un mediu atât de impropriu, noi sperăm totuşi că românii, ajunşi, iată în pragul termenului de "înţelepciunizare" (20 de ani) prezis în 1989 de către "oracolul din Dămăroaia" (pe numele său pământesc Silviu Brucan - deşi în tinereţe se numea Şaul Bruckner) vor avea totuşi inspiraţia să aleagă "grâul din neghină", într-un mediu atât de întunecat de reclamele plătite - de cele mai multe ori - tot din buzunarul lor.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.