Scrisoare deschisă, adresată Inspectorului şef al Inspectoratului Şcolar Bihor, domnul Daniel Negrean
Şi totuşi acest lucru s-a întâmplat foarte recent la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuşi" din Oradea, unde au fost numiţi directori noi. Motivele pentru care au fost schimbate cele două directoare le ştiu numai unii şi poate unele dintre ele chiar au fost reale. Unul dintre motive însă, este sigur şi se referă la „dezastrul" de la BAC. Este cu siguranţă un motiv de mare îngrijorare, dar nu cred că aceasta este soluţia, să pui „la colţul de ruşine"nişte oameni care chiar au încercat să „joace corect", sau aproape corect. Cred cu toată convingerea c-ar fi trebuit trimişi să mai „mediteze" acei directori, profesori etc. care au făcut TOT CE LE-A STAT ÎN PUTINŢĂ ca şcolile lor să iasă „bine"! Ştiţi la fel de bine ca şi mine (poate chiar mult mai bine) despre ce este vorba. Este o REALITATE, care ar fi cutremurătoare, dacă s-ar dori verificată, dar nu se doreşte, pentru că ar fi mult prea mulţi cei din „sistem" care ar trebui să-l părăsescă şi nu de bunăvoie. Ar avea astfel timp suficient pentru „meditaţie"! Regret profund că fac parte şi eu din acest „sistem", unde „s-a dat cinstea pe ruşine!", unde cei care trişează sunt aplaudaţi, iar cei care se străduiesc să fie corecţi sunt batjocoriţi. Măcar de-am avea bunul simţ să nu mai amintim de camerele de supraveghere, drept argument suprem al corectitudinii noastre. Chiar nu ne mai temem nici de Bunul Dumnezeu? Anul trecut, când acelaşi dezastru a fost la BAC, la aproape toate celelalte colegii tehnice, nu-mi aduc aminte să se fi luat prea multe măsuri atât de dure. A fost suficient însă UN AN pentru a se „lumina" elevii, profesorii, directorii etc. şi procentul de promovabilitate a crescut spectaculos la acele şcoli! Trăim adevărate „miracole" şi nici nu ne dăm seama... Să revin la subiectul iniţial, legat de NUMIREA noilor directori, pentru că în minunata noastră democraţie, mult trâmbiţata transparenţă se traduce prin „pumn în gură" şi dacă nu-ţi convine eşti liber să cugeţi, sau să pleci, că vin alţii, cu siguranţă, mai valoroşi!? Asta ar fi chiar culmea să ceară cineva părerea colectivului care „trudeşte" acolo, de atâta amar de ani, oameni care au adus faimă acestui colegiu (vezi numai cele 4-5 olimpiade naţionale câştigate în ultimii anii şi multe alte premii la aceste concursuri)atât de hulit uneori, pe nedrept. N-am nimic a-i reproşa doamnei, numită director, deşi nu mi se pare deloc constructivă numirea dânsei în această funcţie, la o şcoală atât de dificilă, din multe puncte de vedere şi cu un profil sensibil diferit de cel al şcolii de la care provine. Când vine vorba de noul director adjunct, acest individ pentru care celebra sintagmă „mic de stat, MARE la sfat" (unde eşti tu ŞTEFAN, DOAMNE?), devine „mic de stat, MIC la sfat", numirea lui a fost pur şi simplu NĂUCITOARE pentru întreg colectivul acestei şcoli: profesori (mai puţin cei noi, care-l cunosc prea puţin), funcţionare, portari, femei de serviciu etc. Un personaj care prin tot ce-a făcut de-a lungul anilor petrecuţi la această şcoală a demons-trat că este departe de pretenţiile acestei instituţii, ce să mai vorbim de calităţile unui DIRECTOR. S-a străduit tot timpul şi chiar a reuşit să „fenteze" mereu, să „iasă bine", cu efort minim, sau deloc, să apară „în front" numai atunci când era vorba de interese personale, sau de PUNCTE! Punctele erau şi sunt în continuare „raţiunea vieţii lui", cu orice preţ, prin orice mijloc! Abia acum înţeleg implicarea lui plină de zel în toate activităţile aducătoare de puncte, chiar dacă de cele mai multe ori aveau prea puţină tangenţă cu şcoala adevărată. A fost bine instruit! Nu vreau să mai continui pentru că aş risca să „derapez" şi să ajung poate într-o zonă mai puţin elegantă şi-ar fi păcat. Stau totuşi şi mă întreb cum poate cineva să fie atât de ignorant, ca să mă exprim elegant, încât să nu conştientizeze care-i este valoarea, unde-i este locul în acest colectiv şi cam pe unde se află într-o ierarhie a valorilor? De unde atâta infatuare şi lipsă de respect pentru valorile adevărate, care chiar nu lipsesc din acest colectiv? Mă gândesc, fără să vreau, la câteva calităţi, pe care cred eu, ar trebui să le aibă un director: foarte bun organizator (manager), bun cunoscător al psihologiei umane, ţinută morală impecabilă, inteligenţă, bun diplomaţ, foarte bun profesionist. Oare câte din cele menţionate mai sus sunt „revendicate" de domnul „director" şi câte din ele sunt „confirmate" de colectivul şcolii? Nici nu vreau să mă gândesc! Sunt profund mâhnit de ceea ce-am ajuns să trăiesc şi să văd într-un sistem care ar fi trebuit să crească şi să promoveze adevăratele valori, să fie el însuşi un model la care să privească cu respect şi admiraţie cel mic şi cel mare, cel slab şi cel tare, cel sărac şi cel bogat, cel tânăr şi cel bătrân, deopotrivă. După zeci de ani dăruiţi cu dragoste multor sute de copii, pe care am încercat să-i pregătesc cum am ştiut eu mai bine, pentru această „aventură" deloc uşoară, dar foarte frumoasă care este VIAŢA, după foarte multe dezamăgiri, dar şi clipe magice, tot mai sper într-un dram de normalitate. Normalitate , pentru mine, în acest moment, înseamnă alegerea unui director adjunct, la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuşi", care chiar să merite această funcţie. Este inadmisibil, pur şi simplu un AFRONT, să ignori oameni de excepţie (dascăli adevăraţi, inteligenţi, de mare caracter, foarte buni manageri, cu dosare „grele" şi CINSTITE) şi să NUMEŞTI, cu DISPREŢUL CARACTERISTIC „ mai marilor zilei", o marionetă politică, sfidând un întreg corp profesoral şi administrativ. Nu cred că ACEASTĂ ŞCOALĂ, care poartă un nume absolut fabulos şi care a demonstrat de atâtea ori ce lucruri minunate se pot face atunci când nişte dascăli adevăraţi pun mult suflet şi pricepere în tot ceea ce fac, merită acestă PALMĂ! N-a avut niciodată nevoie de sfătuitori politici şi nu cred că are nevoie nici acum. De fiecare dată când a fost îngenunchiată de „binevoitori", s-a ridicat (uneori chiar mai sus decât ar fi dorit-o unii!), oricât de greu a fost, bazându-se pe oamenii de aleasă calitate pe care i-a avut şi ÎNCĂ ÎI MAI ARE! Sunt gândurile unui dascăl (aparţinând probabil altor vremuri) ce constată o realitate halucinantă, pe care n-o va putea accepta niciodată, când ADEVĂRATELE VALORI sunt aruncate la GUNOI, iar NONVALORILE au rezervate PIEDESTALURI AURITE!
Ing. Virgil PETRUŢ, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuşi"Oradea
..mai mult de 3 zile,nu?Cine ce mai zice???Nimeni..nimic!!Efectul??Daca nimeni nu mai protesteaza in nici un fel...de ce sa se mai deranjeze cei de la Inspectorat sa dea...un raspuns???
da,asa e,Adi!Dar...ei au obraz??nu prea dovedesc ca ar avea..din pacate,in afara acestor replici sau comentarii..alte reactii "de mai sus"nu exista..asa ca..mai inghitim un an...si tot asa!pana la pensie...daca o mai apucam!
ce replica sa dea? nu au nici respect dar nici curajul necesar pentru a da o replica. nu vezi ca s-au pus in cea mai penibila postura prin numirea acestui om? da ce? crezi ca-i intereseaza? mi-ar crapa obrazul de rusine, ce sa mai ies cu toata suita la inaugurari de gradinite!
astept cu nerabdare o replica de-a inspectoratului legata de"criteriile de valoare"dupa care s-au numit directorii prin oras(v.Brancusiul..),de ce s-a tinut cont????Macar o explicatie acolo..NIMIC?
care va cocotati in functii..bine ca cereti celor care merg la titularizari nota 7!Toata lumea stie ce este 5-ul...si voi,gunoaielor,vreti sa faceti ordine in scoli??vai de mama voastra!!Nu vedeti ca de la inspect.NIMENI nu indrazneste sa dea o replica?una macar!!Le-o fi rusine/jena/nu au timp?!?
d-ta erai cel care mancai guma de mestecat si doreai sa desfiintezi scoala o.goga acuma te-ai razbunat si ai schimbat un om de omenie care s-a sacrificat pt. copiiinostri rusine nu te prinde craciunul inspector de nota5.
Pe vremea comunistilor,un maistru nu ajungea director,oricate facultati ar fi facut dupa..35 ani(de fapt nu mai puteai face dupa anii aia o facultate)!Bine ca e venit revolutia..sau ce o mai fi fost in 1989 ca sa ajunga tot prostul cu patalamaua in jeb!Si ne mai miram ca pleaca tinerii in lume?!?sa plece...dar sa revina ca sa trimita maistrii la locul lor..prin fabrici,ateliere,etc.S-or gasi oarece profesori cu experienta si capabili sa conduca un liceu!Sper din tot sufletul!
bravo draga uimita ca ai atitudinea asta!Macar asa sa se vada protestul fata de atatea ilegalitati facute in scoli..d-l V.Petrut mi-a fost un mentor adevarat acum ..niste ani la Brancusi...ii multumesc pe toate caile posibile ca mi-a aratat calea cea dreapta:munca cinstita!acum...imi folosesc aceste lucruri fiind in UK..Tot respectul pt.colectivul din Brancusi!!Fiti siguri ca apele se vor separa la un moment dat!
Mă bucur că nu sunteţi membru în niciun partid politic. Nu credeţi că ,,drobul de sare” de care pomeniţi acum, apropo de promovabilitatea de la bacalaureat, a fost creat de acei factori externi care s-au luat în seamă şi au creat acum ,,bacalaureatul profesional”? Legea educaţiei (ianuarie 2011) după care ne aliem (sau nu), prevede bacalaureat diferenţiat, corect specificat! Bacalaureatul tehnologic prevăzut în lege ar permite accesul elevilor absolvenţi de licee tehnice către facultăţile tehnice. Bacalaureatul profesional este o ,,gogoriţă”! De fapt nu se poate merge la studii universitare, foloseşte doar la angajare. Liceele tehnice oferă deja, posibilitatea atestatului profesional, nivel 3 de calificare, elevilor care doresc să se angajeze în domeniul de pregătire! Ar fi logic să se modifice metodologia de atestatre (pardon, Certificarea Competenţelor Profesionale ), făcându-se aprecierea cu note şi nu cu, calificative (admis / respins) şi introducerea, dacă dna ministru doreşte, scris la antreprenorială! ,,Bacalaureatul profesional” este o iluzie oferită elevilor, părinţilor axată pe cuvântul ,,bacalaureat”.
Eu sunt convins că există preocupare din partea cadrelor didactice să-și perfecționeze metodele de predare,pun și suflet însă analize de ce mai trebuie făcut sunt necesare.Cunoașteți povestea cu drobul de sare.Situația este foarte complexă în învățământ,în procesul de educație sunt antrenați mulți factori externi și trebuie luați în seamă.Personal cred că promovabilitatea de la bacalaureat este în raport direct cu salarizarea.Cât dai atât primești!Nu sunt membru în niciun partid politic,dar domnul profesor universitar s-a colorat în portocaliu,manipulează sau încearcă să manipuleze oameni prin minciună,ascunderea adevărului,partizanat politic,amestecând lucrurile,profită că nu toți sunt instruiți!
Pentru dl.Teo Spuneţi că: ,, Nu cunosc pe nimeni de la Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși,nici pe semidoctul(cum spuneți dumneavoastră)!Domnilor valoarea corpului didactic trebuie dovedită nu afirmată!”. Dacă nu-i cunoaşteţi pe profesorii de la Colegiul Tehnic ,,C. Brâncuşi” atunci nu trebuie să faceţi afirmaţii de genul: ,, Trebuie însă să acceptați că profesorii în prezent nu cunosc să aplice noi metode în educația generației actuale.În educația noii generații trebuiesc aplicate metode moderne.” Probabil că nu mai aveţi contact cu mediul şcolar preuniversitar, altfel aţi fi ştiut că şi la C.T. ,,C.Brâncuşi”, şi în multe şcoli bihorene există dascăli care folosesc metode moderne de predare şi îşi pun sufletul la crearea unui mediu atractiv de predare, fiind nu numai persuasivi ci şi empatici, şi care fac asta pentru că sunt ,,dăruiţi” profesiei de dascăl şi nu ahtiaţi după un post de director! Nu cumva referitor la acel ,,distins profesor universitar de psihologie din Oradea” care ,,scrie articole politice PDL ,în loc să elaboreze metode noi în educație” vă deranjează mai mult faptul că nu scrie articole pro PSD?
Completare.Îi cunosc aproape pe toți cei enumerați de dumneavoastră,pe mine însă nu mă păcăliți marea majoritate(dacă nu în exclusivitate) au terminat liceul înainte de 1989.Vedeți am scăpat un nu la ultima frază în comentariul precedent.
Domnule profesor ușor,ușor reveniți în linia unui dialog civilizat.Metodele educative au și ele o evoluție în timp.Cum aștepți să fii ascultat de elev dacă îl jignești?Toate încercările ulterioare sunt sortite eșecului.Sunteți probabil un om inteligent,dar nu-i suficient.Aveți un temperament coleric cu reacții spontane,lipsit de maleabilitate,dur.Uneori un profesor își muscă limba,trage aer în piept și reia explicația.Un profesor trebuie să fie un model de conduită,ținută,comportament și atitudine.Statul român pentru a avea cadre didactice și rezultate pe măsură trebuie cel puțin să dubleze salariile acestora.Domnule profesor,în concepția mea fiecare educator trebuie să aibă și metode proprii de educație.Când țineam lecția nimeni avea curajul să scape pixul jos!
As vrea sa stiu cata vechime ai in invatamant stimabile TEO ... si care sint metodele moderne pe care crezi ca doar tu le aplici la clasa ... Sint convins ca nu poti sa pricepi si nici sa faci conexiuni logice. Asa cum am mai spus, esti doar un pseudo activist de partid, nu te supara mai draga … In ceea ce priveste valoarea corpului profesoral, aceasta a fost dovedita de nenumarate ori pe parcursul celor aproximativ 45 ani de cand functioneaza aceasta scoala mult hulita de unii si de altii. Sa nu uitam ce generatii de elevi au absolvit aceasta scoala si care la un moment dat ne-au facut cinste prin pozitiile ocupate: - Prea Sfintia Sa IOAN SELEJAN, Episcopul Covasnei si Harghitei; CRISAN PETRU , patron firma constructii; PANTEA FLORIAN , consilier, patron firma de constructii ; HUSASAN IOAN, ofiter - colonel Politia Oradea; TOR GAVRIL, director general S.C.Turism Felix; MARIAN GHEORGHE, Academia Militara; PETRICA IOAN, ofiter comandant adj. Politia Marghita; VOINEA MIRCEA, notar public; HUSASAN GHEORGHE, director Inspectia de Stat in Constructii; GULES GHEORGHE, ofiter colonel Politia Alesd; MAGHIAR IOAN, ofiter colonel Politia Oradea; PATCAS LEONTIN, consilier sef serviciu Drumuri Publice Oradea; JURCUT DUMITRU, patron firma instalatii; BALAZS ZOLTAN, patron firma constructii; TRIPE GHEORGHE, ofiter; MESTER PETRU, patron firma instalatii; COSTEA IOAN, director tehnic Construct Mod; COSTEA MARIUS, director Proiect Bihor SA; BIBART GRIGORE, ofiter colonel politie; TAUT CORNEL, patron firma instalatii izolatii; BUIBAS TEODOR, director firma instalatii Arad; VARADI IOAN VICTOR, director Electromontaj patron firma; DERBAN LENUTA(FILIP), director tehnic Ciac Oradea; BOROS VIOREL, director Electromontaj Bucuresti; FLITEA IOAN, patron firma construcții și inst. electr.; STOICA DUMITRU, director administrator Academia de Informatii Bucuresti; LUCACIU IOAN , ofițer marina comerciala; CARAMAN IOAN , director ec. Academia de Stiinte Econ. Bucuresti; BARBULESCU COSTICA , ofiter marina comandant nava comerc.; BERINDE DUMITRU , patron firma constructii; MORAR MIRCEA, director tehnic "Rombat" Bistrita; BOCSE EUGEN, patron firma constructii si proiectare; CIURSAS RADU, director Investitii Compania de apa; VARO TIBERIU, director firma izolalatii conducte; GRADA MIHAI, director Drumuri Timisoara; PIȚURCA CORNELIU, director Drumuri Naționale Bihor; VIDICAN TEODOR , director "Electrometal" Oradea; MIHUT DOMITIAN , director tehnic "Termo confort" Brasov; MACAVEI MARIUS, director SG Ape Bihor; TESZARI ZOLTAN , patron Rds-Rcs Romania Ungaria Slovacia; AVRAMUT EMIL , ofiter colonel ISU Bihor; LAZAR TRAIAN , director tehnic SC Turism Felix; CHIRIAC SORIN , judecator Judecatoria Oradea; FECHETE DAN, patron firma constructii; DAN IOAN , director tehnic RER Oradea; HUZA OTILIA(GROZA) , profesor universitar constructii; LEPADATU DAN , arhitect profesor universitatea arhitectura; LES ERICA(MANG) , profesor universitar informatica; TRIFA FLORIN , profesor universitar constructii; POPOVICI TEODOR , director tehnic "Selina" Oradea; PLATONA VIOREL - IONEL , director balastiera Episcopia; SAVA FLORIN , patron de firma; BOT ANA , patron firma constructii; BOROS ORBAN MIHALY , manager marketing coop."Prestarea" Oradea; LUNCAN VIOREL , sef serviciu personal CET; SALAJAN PETRU , primar Girisu de Cris; SUCIU IONEL , patron firma instalatii romano-germana Bucuresti; Si sint multi, multi altii care s-au remarcat de-a lungul timpului … Multumit d-le Teo? Multumiti domnilor si doamnelor?????
ma apuca DEPRESIA!!ACUTA!!Saracii dascali de la ex-liceul 3..cum o sa-i spuna"d-le maistru director"?Din fericire ii cunosc pe cativa!!Dar,la ce sa te astepti daca in varful piramidei sunt doar incompetentii??de la inspectorat la minister...la presedentie..ce sa mai vb?
e f posibil...eu nu cunosc si nu ma intereseaza ce e la Universitatea Oradea!De ce nu semnalati mai mult aceste lucruri??Daca le-ar asculta cineva?(macar speranta sa fie..)Eu ca fost dascal de peste 15 ani..stiu ce facem si cum eram privit!ca un nebun care vrea sa "puna el coada la pruna"..atat de colegi,directori...uneori si de elevi...si atunci?ori taci si rabzi..ori PLECI!IN AFRICA....macar acolo te mananca animalele daca te prind...aci oamenii care SIGUR te prind!
Domnule anti-teo vă dau perfectă dreptate în ceea ce spuneți!Trebuie însă să acceptați că profesorii în prezent nu cunosc să aplice noi metode în educația generației actuale.În educația noii generații trebuiesc aplicate metode moderne.Mulți doctori în psihologie,rezultate zero!Un distins profesor universitar de psihologie din Oradea scrie articole politice PDL ,în loc să elaboreze metode noi în educație.
Se lasa amurgul peste acest colt de rai. Elevi cu parinti stresati, suparati, divortati, violenti, plecati sau indiferenti... Asta este painea liceelor fara pedigree din Oradea. Ce va asteptati de la niste coate goale, cand magistratii protejeaza interlopi, politistii sunt mana-n-mana cu recuperatorii, politicienii se ingrasa furand, medicii fug pe rupte spre alte meleaguri... Vin vremuri aspre. Iar ce vedem noi in parodia de la Brancusi nu este decat sablonul vremurilor in care traim. Este haios de-a dreptul sa arati cu degetul ceva NORMAL azi. Nu veti ajunge un simbol d-le Petrut, pentru ca sunt cumparate deja toate posturile simbolice.
ai mare dreptate catalina!Si fiica mea a invatat peste 6 ore pe zi in cl.a XIIa,nu a fost la meditatii particulare,doar la scoala(ultimii 2 ani in Brancusi),dar a luat bacul cu medie mare!Nu mai condamnati profesorii..mai bine recunoasteti ca nu va pasa de copiii vostri,ca nu i-ati invatat de mici cu munca..apoi,culegeti rezultatele "lipsei de efort"din cei 4 ani de liceu!Multumesc pe aceasta cale d-lor ing.Monica Gale,prof.Opris M.de matematica si altor d-ne care au stat in scoala si au consumat atata energie pt.elevii lor!RESPECT!
Da, aveti dreptate, {aproape} in toate liceele se copia cat se putea, si stiu ca am fost supraveghetor in mai multe scoli. Dar ce am intalnit la Brancusi mi s-a parut de domeniul absurdului&grotescului!
Eu am invatat cam 4-6 ore/zi pt.bac!!F bine ca au picat smecherii!Ca prea li se parea ca ei "rezolva" tot cu banii parintilor!Exista profi care stau toata ziua in scoala(inclusiv in BRancusi-eu acolo am terminat de 2 ani!),dar elevilor nici ca le pasa!!NU se poate daca inveti cat de cat sa nu poti lua 6 la bac!Daca esti...normal la cap! ))
e!!nici chiar asa!!NU SUNT TOTI EXEMPLARI..dar,nici sa lovesti in toti nu e corect,nu?(indiferent daca ii cunosti sau nu);dar e trist ca INCA mai exista profesori care se chinuie sa le faca elevilor ore atractive,se chinuie sa le arate ca doar prin invatatura pot ajunge undeva mai sus..si tot ei sa fie condamnati pt.esecul elevilor?Si eu am dat bac...si muuulti altii...dar nici nu ne gandeam ca ar putea fi posibil sa copiezi!Daca cei picati ar recunoate ca nu au deschis o carte(de rom.,mate,etc)si NU AU VENIT la nici O ORA DE PREGATIRE FACUTA GRATIS,repet GRATIS de profesorii care au fost implicati,atunci,poate parintii,bunicii,etc MI-AR DA DREPTATE!Macar daca cei care gresesc isi asuma greseala si tac din gura!!e f trist ca s-a ajuns aici!!
se copia la greu...dar oare numa'la Brancusi??sa fim seriosi!!Ideea este ca "asa a fost sistemul"nu-i lasai sa copieze...si nu erai titular...la anul venea altul ca"era ocupata catedra"...deci?ce e de facut?Eu as vrea sa aud UN SINGUR PARINTE/BUNIC/frate,etc de-al uni absolvent care imi spune ca fata/baiatul a invatat pt.bac minim 2 ore/zi si..a picat bacu'!!UNUL SINGUR!!si atunci??
Nu ați înțeles nimic sau nu vreți să înțelegeți.Eu știu ce greșeli am făcut și nu era nevoie să-mi spuneți.Nu cunosc pe nimeni de la Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși,nici pe semidoctul(cum spuneți dumneavoastră)!Domnilor valoarea corpului didactic trebuie dovedită nu afirmată!Eu nu aștept să-mi dați dreptate,sărind ca arși și trecând la jigniri scoateți la iveală golurile din pedagogia dumneavoastră.Așa procedați și cu elevii!Aveți impresia că nu știu ce spun?Profesorii mei din facultate(absolvită în regimul trecut) m-au învățat să nu jignesc oamenii în procesul instruiri,iar pentru omul simplu sunt cămăruțe închise în cunoaștere spunea Goethe!Eu am făcut afirmații generale,toți profesorii de la Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși sunt exemplari,mulțumit domnule profesor?
Ma, am fost odata supraveghetor la bac la Brancusi. Director era un batranel, se numea Cretu, Asta avea o lista de ZECI {retineti ZECI} de elevi care erau pilele lui si care trebuiau sa treaca. Examenul era o parodie de neimaginat, cu elevi care luau la rost supraveghetorii daca nu erau lasati sa copieze, deoarece cu siguranta cotizasera din greu. Cred ca oricine ar fi director la Brancusi, acolo tb taiat raul de la radacina!
cum poti spune ca profesorii ar fi vinovati daca elevii nu-si iau bacul?dar cand la romana,mate si alte materii profesorii mergeau la scoala SA-I PREGATEASCA si ei vorbeau la telefon,d-soarele isi faceau unghiile,trimiteau sms-uri...ASTA DE CE NU O SPUN MINUNATII DE ELEVI???????????????Ce metode persuasive?daca nu erau lasati sa intre in bac,atunci veneau la sc.parintii si bunicii si tine-te!!de la amenintari cu reclamatii,la rugaminti,incercari de mituire,etc..mult mai capabili sunt in acel colegiu atat cativa ingineri cat si profesori...ala micu'habar nu are sa puna la punct elevii...DACA CUNOSTI ASA DE BINE SITUATIA TU DE CE NU ESTI REALIST??
Stimate domn Teo, sper din tot sufletul ca nu faci parte din categoria dascalimii ... pentru ca nu stii sa scrii corect. Se vede ca ai facut scoala la profesionala si facultatea la sorbonica. Sau mai degraba esti unul care l-ai sustinut si l-ai recomandat pe acest individ avid dupa functie. Clar esti un activist slab de partid sau faci parte din categoria profesorilor care au si-au completat studiile la 55 ani. Vorbesti de "metode persuasive", dar tu habar n-ai ce inseamna cuvantul "persuasiv". “Vreo data” se scrie impreuna vreodata. “Ne constituind” se scrie impreuna neconstituind. A, si inca ceva, sa o luam ca pe o amenintare? Cine sa ne puna la punct? … Acest ins care nu-si stapaneste clasele la care preda … Credeti ca noi sintem profesorii (e articulat de aceea folosesc doi “i") pe care sa-i puna la punct sau la colt un semidoct???????????? In ceea ce priveste continutul problemei, esti pe dinafara complet, asa ca eject … nimeni nu tine cont de parerea ta. Si daca tot esti atat de bine informat, hai spune mata care sint profesorii din Brancusi cu devieri comportamentale … pentru ca asta intr-adevar este o acuza foarte grava la adresa intregului corp profesoral valoros. Daca tot vor elevii rezultate mai bune, trebuie sa vina la scoala, trebuie sa invete, trebuie sa munceasca, nu sa astepte copiute sau hartii prefabricate la examenul de bacalaureat, asa cum din pacate 20 de ani le-au fost “servite”.
Domnule ing.Petruț poate este adevărat tot ce spuneți,însă măsuri în urma rezultatelor slabe la bacalaureat obținute de elevi trebuiau luate.După 1989 atât elevii cât și unii profesori au privit cu superficialitate procesul de învățământ.Nu sunteți realist.Ce simt părinții,frații,bunicii elevilor care nu au luat bacalaureatul,v-ați întrebat vreo dată?Sunt vinovați elevii,dar profesorii nu au nici o vină? Au răspunderea principală în rezultatele slabe obținute de elevi la bacalaureat pentru că nu au găsit metodele persuasive în procesul de învățământ,unii sunt slab pregătiți,cu devieri comportamentale,ne constituind un exemplu pentru elevi.Nu există elev să nu-și dorească obținerea de rezultate foarte bune la învățătură,dar mai departe intervine măiestria educatorului în reușita fixării cunoștințelor și dumneavoastră cunoașteți foarte bine aceste lucruri.Vă mirați degeaba.În fruntea statului avem o persoană care nu a fost premiantă și păcălește o nație întreagă,poate ăla mic la stat o să-i pună la punct pe toți!Nici dumneavoastră nu oferiți soluții,curajul dumneavoastră e limitat,spuneți cine e cel capabil să schimbe în bine situația din colegiu.
mare pacat ca s-a ajuns aici!strigator la cer si frustrant!deci,in Brancusi chiar nu se gaseau 2 oameni capabili?daca tot au fost schimbate d-nele de anul trecut..tot e bine ca nu e numit..portarul..administratorul sau electricianul...rusine sa le fie la cei de la ISJ care nu au alt scop decat sa-si pune paiatele in posturi prea mari pt.ei!de USL ce sa mai vorbim...lehamite generala!!
Folosind vechea metoda de cucerire cunoscuta in mitologie drept CALUL TROIAN, Negrean isi trimite verisoara sa deschida drumul celor de la Leonida, ramasi fara obiectul muncii, aruncandu-i in strada pe dascalii din Brancusi. Evident, n-o sa primiti nici un punct de vedere de la seful ISJ.