Clamata transparenţă în cheltuirea banilor publici pare să fie o simplă utopie când vine vorba de numele funcţionarilor publici din cadrul Primăriei Oradea care deţin telefoane mobile, precum şi atunci când se cere să se facă publice valoarea convorbirilor telefonice efectuate lunar de aceşti funcţionari.


În baza unei cereri de informaţii publice din data de 16 aprilie a.c. solicităm Primăriei Oradea să ne pună la dispoziţie numele funcţionarilor publici care deţin telefoane de serviciu, precum şi valoarea convorbirilor efectuate de fiecare funcţionar pe telefonul mobil, pentru fiecare lună în parte, pe perioada ianuarie-aprilie a.c. La aproape o lună, Primăria Oradea ne pune la dispoziţie un tabel cu valoarea convorbirilor telefonice efectuate global de serviciile din Primărie, pe lunile ianuarie - martie a.c., fără a face nicio referire la numele funcţionarilor care deţin telefoane mobile. Conform informaţiilor oferite de PMO, în primele trei luni ale acestui an, angajaţii acestei instituţii au vorbit de 50.868 lei. Conducerea PMO a pus la dispoziţia propriilor angajaţi 105 telefoane mobile şi a montat 155 de telefoane fixe. Cabinetul viceprimarului Mihai Groza are repartizate trei telefoane mobile şi două fixe, lunar valoarea convorbirilor ridicându-se la 1.300 lei. Celălalt viceprimar deţine tot trei telefoane mobile şi două fixe, însă valoarea facturii de telefon nu depăşeşte 1.100 lei/lună. Dintre direcţiile PMO, cea mai cheltuitoare este Direcţia Economică, care în luna ianuarie a înregistrat o factură de 3.545 lei, în februarie - 3.791 lei, iar în martie - alţi 3.964 lei, fiind cea mai mare factură plătită de vreuna dintre direcţii. Direcţiei Economice i s-au repartizat 17 telefoane mobile şi 53 fixe. Angajaţii Direcţiei Tehnice beneficiază de 33 de telefoane mobile şi de alte 22 fixe, motiv pentru care lunar, în medie, valoarea facturii ajunge la 3.000 lei. Nici angajaţii Instituţiei Arhitectului Şef nu dau dovadă de mai multă parcinomie în cheltuirea banului public, aceştia au la dispoziţie 23 de telefoane mobile şi alte 13 telefoane fixe. Astfel, factura telefonică depăşeşte lunar 1.300 lei. Direcţia Juridică dispune de 6 mobile şi 15 fixe, în medie factura lunară ajungând la 1.073 lei. Biroul Control Financiar are în dotare un singur telefon mobil şi 2 fixe, valoarea convorbirilor lunare ajung, în medie, la 893. Serviciul de Comunicare, Imagine Mass-Media beneficiază de 2 mobile şi două fixe, pentru care lunar se plăteşte, în medie, 575 lei. Aceeaşi valoare se decontează pentru cele două posturi telefonice de la poartă. În luna ianurie s-a vorbit de 946 lei, în februarie, de 751 lei, iar în martie s-a ajuns la 65 lei. Nici la Biroul Resurse Umane nu s-au înregistrat facturi mici, în ianuarie valoarea convorbirilor a fost de 127 lei, în februarie 110 lei, iar în martie de 550 lei! La Serviciul de Integrare Europeană unde se folosesc patru mobile şi patru telefoane fixe, în cursul lunii ianuarie s-a decontat 1001 lei, în februarie 974 lei, iar în martie 558 lei. Pentru telefonul Telverde s-a achitat în ianuarie o factură de 166 lei, în februarie 170 lei, iar în martie o factură de 171 lei. Pe statele de funcţie ale PMO se află aproximativ 390 de angajaţi, în medie, un funcţionar vorbind lunar de peste 42 lei.