Consiliul Local Oradea a fost convocat luni într-o şedinţă extraordinară pentru a vota o nouă rectificare a bugetului local. Din păcate, de această dată, administraţia orădeană este nevoită să facă o modificare a bugetului în sens negativ, diminuând chletuielile de funcţionare şi investiţiile preconizate pentru acest an cu peste 74 milioane lei.

Astfel, sumele alocate pentru investiţiile Primăriei şi a regiilor se reduc cu 32 milioane lei, cele pentru Administraţia Imobiliară Oradea cu 14 milioane lei, iar cheltuielile de funcţionare se reduc cu 27 milioane lei. Cauza principală a acestei măsuri este, în opinia noului primar, Ilie Bolojan, umflarea artificială a veniturilor, adică imposibilitatea vânzării terenurilor identificate de vechea administraţie. Bolojan dă asigurări că lucrările de infrastructură demarate în Oradea vor continua, iar minusul de 10 milioane lei necesar lucrărilor pentru unităţile şcolare va fi recuperat de la Ministerul Educaţiei. Un alt efect al rectificării de buget este reducerea personalului din Primăria Oradea. În prezent, numărul funcţionarilor PMO se ridică la 961, iar odată aprobată noua organigramă, numărul lor va fi de 877. În aceste condiţii, 84 de funcţionari ai Primăriei îşi vor pierde locul de muncă.
Bolojan, a mai anunţat că, începând de săptămâna viitoare, va pune în dezbatere publică trei importante proiecte: taxele şi impozitele pe anul 2009, un nou regulament de urbanism şi unul privind ordinea şi liniştea publică. În ce priveşte taxele şi impozitele, proiectul de hotărâre al CLO va fi postat pe site-ul Primăriei săptămâna viitoare, iar persoanele interesate vor putea face comentariile de rigoare. Referitor la regulamentul de urbanism, acesta va interzice ridicarea oricărei construcţii în cvartalele de blocuri, unde există probleme legate de parcări. De asemenea, acesta va prevedea simplificarea procedurilor de obţinere a documentelor de construire. Pentru a se lămuri problemele legate de terenurile aflate în proprietatea municipiului, se va încheia un protocol cu Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Bihor pentru a delimita intravilanul de extravilan. Până la rezolvarea acestor probleme, conducerea PMO a luat decizia de a nu mai introduce pe ordinea de zi niciun Plan de Urbanism Zonal care să prevadă extinderea de intravilan. O altă propunere a lui Bolojan vizează modificarea regulamentului de ordine şi linişte publică. Noul primar va propune limitarea orarului de funcţionare a teraselor şi localurilor de la parterul blocurilor. De asemenea, Bolojan va propune ca nunţile organizate în localurile din zona de locuit să se desfăşoare numai ziua.