Luni, 24 septembrie, ora 19.00, orădenii sunt așteptați la unul dintre cele mai insolite evenimente muzicale ale toamnei: concertul din cadrul Turneului național 100 x Enescu, organizat de dirijorul Cristian Lupeș și Bucharest Festival Orchestra. Concertul va avea loc la Filarmonica de Stat Oradea, partener și susținător al evenimentului.

Prin Turneul național 100 x Enescu, nonconformistul dirijor propune publicului o inedită apropiere de muzica contemporană românească, refăcând celebrul turneu inițiat și susținut anual, cu mai bine de un secol în urmă, de tânărul George Enescu, în scopul stimulării creației muzicale românești. Programul concertelor Turneului național 100 x Enescu cuprinde: Dansuri românești de Béla Bartók; 5 of Millenium, de Liviu Dănceanu, Octuor op. 7, de George Enescu. Instrumentiștii Bucharest Festival Orchestra care vor însufleți turneul sunt: vioară - Diana Jipa, Cristina Pașa, Tiberiu Branga, Alexandru Marian; violă - Emanuel Vots, Mădălina Penciu; cello - Bogdan  Postolache, Eduard Zecheru. Director artistic și dirijor al Bucharest Festival Orchestra, Cristian Lupeș a obișnuit deja publicul cu aparițiile sale electrizante, atât la pupitrul marilor orchestre românești - printre care Camerata Regală, Camerata Dorin Teodorescu, Orchestra Națională Radio etc., cât și al celor din străinătate - Île-de-France, Paris, Berna-Elveția, Bamberg-Germania, Skopje-Macedonia, Grosseto și San Remo, Italia, dar și în cadrul unor manifestări artistice multimedia, pe care le concepe managerial și artistic.

Este, însă, pentru prima dată când inițiază și organizează un turneu național de promovare a muzicii contemporane românești. Proiectul este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Ideea Turneului național 100 x Enescu de promovare a muzicii contemporane românești în an Centenar i-a venit lui Cristian Lupeș ca o continuare firească, la 100 de ani distanță, a turneelor pe care marele compozitor le susținea pentru a strânge fonduri și a oferi, an de an, Premiul Național de Compoziție „George Enescu” celor mai talentați creatori români de muzică academică. În 1918, Premiul Național de Compoziție ajunsese la a cincea ediție. Era un premiu pe care Enescu îl înființase pe când era foarte tânăr (și pe care avea să-l organizeze, timp de mai bine de 30 de ani) observând amploarea pe care o luaseră, la vremea aceea, stilurile muzicale facile - romanțe, vodeviluri, operetă - și dorindu-și să stimuleze și să direcționeze creația muzicală românească spre Vest.