Deşi a fost decalat cu o jumătate de oră, spectacolul „Dineu cu proşti", antrenanta comedie despre prostie a lui Francis Veber, care s-a jucat luni seara, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea, cu Ion Caramitru, Horaţiu Mălăele, Medeea Marinescu, Alexandru Bindea, Costina Ciuciulică, Dorin Andone şi Alexandru Georgescu, a meritat aşteptarea. Timp de aproape două ore, cei peste 500 de spectatori prezenţi au râs cu poftă şi au aplaudat în neştire evoluţia impecabilă a actorilor.

„În timpul spectacolului, am simţit sala foarte prezentă şi amuzată de secvenţele comice. Piesa e puţin diferită cum am făcut-o noi. Nu e doar o piesă bulervardieră, ci şi o piesă de caracter. Este o piesă care nu se poate juca dacă nu ai actorul potrivit", a spus Ion Caramitru, ieri, într-o conferinţă de presă, referindu-se la bunul său prieten şi coleg de scenă Horaţiu Mălăele. El a mai spus că spectacolul este un fel de atac dramaturgic la modul în care oamenii ajunşi îşi pot bate joc de cei mai simpli. „Telefonul ajunge un personaj extraordinar, prin intermediul căruia şi cei de la capătul firului se caracterizează. Piesa e alertă, şi a avut succes peste tot unde s-a jucat", a mai spus Caramitru. Tratând într-o savuroasă cheie comică tema larg răspândită a prostiei, spectacolul „Dineu cu proşti" pleacă de la ideea năstruşnică a unui dineu organizat într-un grup de prieteni intelectuali, snobi şi sarcastici, ai căror invitaţi candidează, fără să ştie, la titlul de prost perfect. Prostul, personajul principal al piesei, interpretat excelent de Horaţiu Mălăele, provoacă hohote de râs prin şirul neîntrerupt de încurcături. În realitate, este un om cumsecade, care ajunge să demonteze, sub ochii spectatorilor, modul prin care un personaj din elite înţelege o seară plăcută. Drept desert la acest festin comic, desfăşurat cu tot tacâmul, autorul ne serveşte o lecţie de viaţă, tratată cu rafinament şi subtilitate franţuzească: cine este, de fapt, prostul?