În foaierul Teatrului Regina Maria, s-a desfăşurat ieri o conferinţă de presă despre ediţia din acest an, a XVII-a, a Festivalului de Teatru Scurt Oradea (FTSO), eveniment care s-a desfăşurat în oraşul nostru, în perioada 25 septembrie-2 octombrie. Per ansamblu, încasările înregistrate la festival au fost de peste 700 milioane lei vechi, dublu faţă de anul trecut.

„Iată-ne ajunşi la finalul celei de-a XVII-a ediţii a Festivalului de Teatru Scurt de la Oradea. Cu un număr record de spectacole, 30 la număr, în opt locaţii diferite din oraş, festivalul a fost un real succes atât în rândul publicului orădean, cât şi în ceea ce priveşte încasările", a spus Ioana Ştef, PR-ul Teatrului „Regina Maria". Ea a menţionat că ediţia de anul acesta a evenimentului a cuprins două concursuri - unul pentru piesele din festival (18 incluse în jurizare) şi unul de creaţie dramatică dedicat piesei într-un act (12 piese înscrise în concurs). „Din punctul meu de vedere, ediţia a XVII-a a Festivalului a fost un succes, a fost peste ceea ce s-a organizat până acum, din toate punctele de vedere. Anul acesta, a fost sărbătoare, ne-am întors în casă nouă, s-a jucat cu săli pline, nu numai la Teatrul Regina Maria, ci şi la Arcadia, unde am avut public numeros, la fel şi la Casa de Cultură a Sindicatelor, unde a fost peste aşteptări", a spus Victoria Balint, consultant artistic în cadrul Teatrului. Ea a mai menţionat că toate spectacolele din festival au fost bine alese valoric, în plus, toţi oaspeţii din festival au plecat mai mult decât mulţumiţi. Partea de imagine a fost asigurată de Agenţia Manifest", partener de promovare a festivalului, care a fost reprezentată la conferinţa de presă de Dacian Lontiş. „Ultimele două ediţii reprezintă un salt calitativ considerabil faţă de ceea ce a fost în trecut, prin design şi conceptualizare. Ne bucurăm că am reuşit, per ansamblu, să ne aducem partea la organizarea acestui Festival", a spus Dacian Lontiş.

Festivalul de Teatru Scurt Oradea a fost organizat de către Teatrul „Regina Maria", cu sprijinul Primăriei municipiului Oradea, a Consiliului Judeţean Bihor şi a Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional. Întreg colectivul organizatoric al Festivalului de Teatru Scurt a dorit să le mulţumească pe această cale sponsorilor: Luceafărul, Holcim, Plastor, Banca Transilvania, Ramada, Hotel Continental, Hanul cu Noroc, Selina Grup, D&C Oradea, Sensation Photo şi Asociaţia D'Art.