Fiecare concert simfonic pe care Filarmonica de Stat îl oferă melomanilor orădeni, în fiecare joi seară, este o premieră, un eveniment muzical deosebit pe care iubitorii muzicii de gen nu mai au ocazia să-l revadă cu alte ocazii. Un asemenea concert va avea loc şi astăzi, 18 aprilie, de la ora 19.00, în Sala de concerte "Enescu-Bartók" a Filarmonicii orădene.

Dirijorul invitat al concertului, Mihai Agafiţa, este un valoros reprezentant al tinerei generaţii de dirijori, susţinând peste 450 de concerte simfonice şi spectacole de operă şi balet, alături de colective din România, Republica Moldova, Spania, Finlanda, SUA, Rusia, Ucraina şi Belarus, precum şi diverse turnee. Născut în 1973, în Republica Moldova, Mihai Agafiţa studiază dirijatul la Institutul de Stat al Artelor din Chişinău, absolvind apoi Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, la clasa de dirijat al distinsului profesor Dumitru Goia, sub a cărui îndrumare studiază ulterior ca masterand. Din 2004, deţine funcţia de dirijor al Filarmonicii Naţionale a Republicii Moldova, iar din noiembrie 2009, devine şi dirijor permanent al Filarmonicii "Transilvania" din Cluj. Pentru merite deosebite în dezvoltarea şi propagarea artei muzicale şi activitate concertistică intensă, prin decret prezidenţial (în Republica Moldova), dirijorului Mihai Agafiţa i-a fost conferit titlul onorific "Maestru în Artă". Solistul invitat al concertului, Matei Ioachimescu, este unul dintre cei mai rafinaţi muzicieni ai generaţiei sale. Născut la Bucureşti, într-o familie cu bogată tradiţie muzicală, a studiat flautul la celebra "Universität für Musik und Darstellende Kunst" din Viena, pe care a absolvit-o cu merite deosebite. Este "Magister Artium" al Universităţii din Viena, artist al Fundaţiei "Yehudi Menuhin" din Viena şi laureat al mai multor premii şi burse internaţionale. Matei Ioachimescu cântă pe un instrument de aur al producătorului japonez Muramatsu. În anul 2013, artistul a fost numit "Ambasador al Integrării" de către Secretariatul de Stat al Austriei. "Există aproape un fetiş la noi în ţară, legat de instrumente şi valoarea lor. Da, cânt la un flaut din aur, dar asta nu înseamnă nimic, pentru că într-o societate normală ar trebui să conteze mai mult artistul şi nu intrumentul la care cântă. Contează mai puţin materialul din care este făcut instrumentul, cât condiţia tehnică a acestuia", a spus flautistul Matei Ioachimescu ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, a cărei gazdă a fost Todor Albert, managerul general al Filarmonicii. În prima parte a concertului de astăzi va putea fi ascultată uvertura Don Giovanni, de Wolfgang Amadeus Mozart, urmată de două capodopere de o frumuseţe rară: Concertul pentru flaut, coarde şi continuo în re minor, de Carl Philipp Emanuel Bach, iar a doua este Fantezia Carmen - pentru flaut şi orchestră, de George Bizet - Francois Borne. După pauză, programul va continua cu Simfonia nr. 41 în Do major, de Wolfgang Amadeus Mozart.