ANAF: Procedura de administrare a contribuabililor mijlocii
Potrivit Comunicatului ANAF, contribuabilii mijlocii sunt administraţi, începând cu 1 ianuarie 2017, de către Administratiile pentru contribuabilii mijlocii constituite la nivelul Directiilor Generale Regionale ale Finanţelor publice.
Pe site-ul ANAF a fost publicat un comunicat cu privire la faptul că procedura de administrare a contribuabililor mijlocii a fost actualizată. Astfel, “în vederea creşterii eficienţei activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii şi a îmbunătăţirii colectării veniturilor bugetare datorate de aceşti contribuabili, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1034/22.12.2016 a fost publicat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.610/2016 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii prin care au fost restructurate criteriile de selecţie a contribuabililor mijlocii care sunt administraţi, începând cu 1 ianuarie 2017, de către Administratiile pentru contribuabilii mijlocii constituite la nivelul Directiilor Generale Regionale ale Finanţelor Publice în a căror rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului mijlociu. Elaborarea Proiectului de ordin prin care se prevede modificarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administarea Fiscală nr. 560/2016, a fost determinată de necesitatea corelării prevederilor referitoare la administrarea contribuabililor mijlocii cu modificările legislative survenite în ultima perioadă, respectiv în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, dar şi de elaborarea de noi criterii şi reguli specifice de selecţie a contribuabililor mijlocii aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administarea Fiscală nr. 3.610/2016.
De asemenea, în urma continuării, pe parcursul anului 2016, a procesului de modernizare a ANAF, au avut loc modificări importante în structura organizatorică a unităţilor fiscale centrale, respectiv a Directiilor Generale Regionale ale Finantelor Publice, în cadrul cărora s-au înfiinţat Administraţiile Finantelor Publice pentru contribuabili mijlocii ca structuri specializate în administrarea acestor contribuabili, fapt care a generat şi necesitatea adaptării prevederilor referitoare la activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii la aceste modificari. Reamintim, totodată, că ANAF a elaborat și publicat pe site-ul propriu, la rubrica INFO ANAF/Transparență decizională, procedura de administrare şi monitorizare a marilor contribuabili, formularele privind situaţia obligaţiilor la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate și bugetul asigurărilor pentru şomaj.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.