CCI Bihor: Au început - Înscrierile în Programul START pentru tineri
Înscrierile se fac prin accesarea secţiunii de înscrieri on-line din cadrul site-ului www.aippimm.ro şi, apoi, selectarea casetei programului dorit, din lista de programe aferente anului 2014. Sesiunea de înscriere on-line va fi activă timp de 10 zile calendaristice în cazul programului START (până în 26 martie 2014, ora 20.00), respectiv până cu 3 zile înainte de desfăşurarea ultimului târg regional - în cazul Programului pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului. Pentru înscrierea în START, fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user şi parolă, după care se completează on-line planul de investiţii şi se încarcă în aplicaţie documentele solicitate. Calcularea punctajului planului de afaceri se face în timp real şi transparent la transmiterea de către aplicanţi a secţiunilor din aplicaţia software conform grilei de evaluare anexate planului de afaceri. Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi al eligibilităţii este de 50 de puncte din maxim 100 de puncte posibile. Admiterea în Program se va face în ordinea punctajului obţinut la evaluarea planurilor de afaceri on-line. La punctaje egale va prevala numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul Programului, activitatea pe care accesează programul, locaţia implementării proiectului, numărul locurilor de muncă existente la data înscrierii on-line şi data şi ora înregistrării, conform principiului "primul venit-primul servit" în această ordine. După această etapă, aplicaţia electronică va genera un număr de identificare pentru fiecare proiect, denumit număr RUE.
În cadrul Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare START, pot participa numai societăţile de tip SRL sau SRL-D, care au capital social integral privat; nu au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în anii anteriori şi nu au asociaţi, acţionari sau administratori care deţin sau au deţinut calitatea de asociaţi/acţionari/administratori ai altor societăţi comerciale care au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în anii anteriori. Administratorul societăţii trebuie să fie cetăţean român şi să aibă cel puţin studii medii definitivate. De asemenea: firmele pot avea cel mult 2 ani de la înregistrare la Registrul Comerţului la data completării online a planului de afaceri şi obiectul de activitate pe care accesează este eligibil în cadrul Programului. În documentaţia programului este inclusă şi o lista a codurilor CAEN eligibile, care conţine şi categoria de activităţi careia îi aparţine respectivul cod CAEN.
Prin program se finanţează implementarea planurilor de afaceri, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, în următoarele condiţii: alocaţie financiară nerambursabilă reprezentând cel mult 80% (faţă de 70% în anii trecuţi), dar nu mai mult de 100.000 lei/beneficiar din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente planului de afaceri şi contribuţie proprie de minim 20% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului. De precizat, ca o noutate, faptul că nu mai există posibilitatea accesării în cadrul programului a unui credit pentru susţinerea contribuţiei proprii şi nici nu este punctat suplimentar acest aspect.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.