Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) lansează azi, 2 februarie, campania de informare pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) "Fonduri europene pentru mediul rural".

Mai multe niveluri de interacţiune

Campania, care se va desfăşura pe parcursul a cinci luni, urmăreşte conştientizarea publicului interesat din mediul rural asupra oportunităţilor de finanţare oferite de PNDR, ea cuprinzând mai multe niveluri de interacţiune cu publicul. Astfel, campania îşi propune să organizeze: întâlniri cu grupuri mici de locuitori ai satelor, abordare de tip kitchen table, prin care aceştia îşi vor prezenta ideile de proiecte şi vor primi îndrumare directă; ateliere de lucru, sub forma unor caravane informative; seminarii tematice la nivel judeţean (cu participarea experţilor în domeniu) care vor cuprinde aspecte concrete de alcătuire şi derulare a proiectelor de investiţii finanţate prin PNDR; evenimente publice de profil - târguri tematice (de exemplu Târgul finanţărilor europene pentru dezvoltare rurală) care vor reuni beneficiari ai unor proiecte, împreună cu produsele obţinute de ei, instituţii implicate în derularea fondurilor europene nerambursabile dar şi bănci finanţatoare. De precizat că, începând din luna martie, prin această campanie de informare vor fi organizate conferinţe în fiecare judeţ.

Egalitate de şanse în accesarea FEADR

Activităţile de informare au în vedere asigurarea egalităţii de şanse în accesarea FEADR prin diseminarea informaţiilor către un număr reprezentativ  de potenţiali beneficiari ai PNDR, indiferent de criterii etnice, sexuale, religioase, precum şi de dizabilităţi fizice, vârstă, statut social sau financiar. Scopul proiectului este creşterea indicelui de accesare a fondurilor nerambursabile acordate prin FEADR pentru proiecte de investiţii şi asigurarea implementării transparente şi eficiente a FEADR. Alături de personalul APDRP, vor participa la evenimente şi reprezentanţi ai instituţiilor partenere: Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Fondul de Garantare a Creditului Rural - IFN S.A, Fondul Naţional pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor) prin DSVSA, instituţii bancare cu care MADR a încheiat protocoale de colaborare etc. Acţiunile de informare vor fi aplicate de către Prestatorul (respectiv Asocierea dintre SC ARS Advertising SA - lider şi SC Tipografia Real SRL) desemnat în urma derulării prin SEAP a procedurii de licitaţie publică deschisă în data de 29 septembrie 2009, cu numărul anunţului de participare 87470/29.09.2009.

Cei interesaţi pot consulta calendarul şi evenimentele aflate în desfăşurare pe pagina de internet a Agenţiei, www.apdrp.ro, unde a fost creată o secţiune dedicată acestei campanii.