Prin intermediul acestei noi linii de finanțare, antreprenorii vor putea solicita fonduri de până la 250.000 de lei (aproximativ 55.000 de euro) pentru modernizarea sau dezvoltarea propriilor ativități desfășurate. 

 

Conform anunțului publicat pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor destinate IMM-urilor, Programul de finanțare Comerț - Servicii 2017 urmează să fie lansat în data de 16 august, fiind activ timp de zece zile lucrătoare (până la data de 29 august). Astfel, orice întreprindere care are cel puțin un an calendaristic la momentul deschiderii aplicației online poate solicita ajutor financiar nerambursabil în cadrul acestui program de finanțare. Bugetul alocat Programului este de 49,9 milioane de lei, iar implementarea programului va conduce la finanțarea unui număr de cel puțin 200 de întreprinderi. Beneficiari eligibili sunt întreprinderile mici și mijlocii care respectă următoarele criterii la data depunerii cererii de finanțare: sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 sau în baza OUG nr. 6/2011; sunt persoane juridice (societăţi/societăţi cooperative) care au ca obiect de activitate comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă; au cel puţin un an calendaristic de la înfiinţare la data deschiderii sesiunii de depunere a proiectelor; nu au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul programului în ultimii trei ani; nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale. Documentele necesare pentru depunerea proiectului sunt următoarele: cererea de finanțare; planul de afaceri; certificat constatator emis în original sau în variantă online de Oficiul Registrului Comerțului; declarații pe proprie răspundere că societatea nu are datorii la stat sau la bugetele locale; declarații pe proprie răspundere că societatea respectă condițiile de eligibilitate menționate în procedura de implementare a programului. Depunerea cererii de finanțare se va face în format electronic, prin intermediul site-ului Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, doar în perioada în care sesiunea de depunere a proiectelor va fi activă.

Prin acest program, beneficiarii eligibili vor putea primi o valoare a ajutorului financiar nerambursabil de maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate, dar nu mai mult de 250.000 de lei pentru fiecare beneficiar. Beneficiarii vor trebui să contribuie financiar cu cel puțin 10% din valoarea eligibilă a proiectului, dar și să susțină în întregime valoarea neeligibilă. Printre categoriile de cheltuieli eligibile în cadrul acestui Program, urmând a fi decontate până la 90%: echipamente IT tehnică de calcul; cititoare pentru cod de bare; cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare; aparate de marcat electronice fiscale; echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru; active necorporale referitoare la brevete de inventie, mărci de produse si servicii;    mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale;    autoutilitare, cu excepția vehiculelor de teren etc.

Beneficiarii care vor implementa proiectele din fonduri proprii vor semna contractele de finanțare până la data de 29 noiembrie 2017. Beneficiarii care vor implementa proiectele din credit bancar vor avea la dispoziție un termen suplimentar pentru semnarea contractului de credit, astfel că vor semna contractele de finanțare până cel târziu la data de 16 decembrie 2016. Pentru semnarea contractelor de finanțare, beneficiarii vor depune următoarele documente în original: extras de cont obținut de cel mult trei zile sau scrisoare de confort angajantă din partea băncii; certificate fiscale pentru lipsa datoriilor la bugetul de stat sau bugetele locale. Beneficiarul va fi obligat să implementeze planul de afaceri și să facă toate cheltuielile eligibile și neeligibile până cel târziu la data de 31 martie 2018. De asemenea, tot până la această dată va trebui să fie depusă documentația de decont.