Ministerul Finanţelor Publice (MFP) şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) au lansat o unitate de imprimare rapidă şi centralizată a actelor administrativ-fiscale.
Unitatea de Imprimare Rapidă (UIR) va asigura tipărirea centralizată a celor 68,8 milioane de acte administrativ-fiscale emise într-un an de către cele 41 de Direcţii Generale ale Finanţelor Publice judeţene, de Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili şi de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a municipiului Bucureşti. Unitatea de Imprimare Rapidă îşi va desfăşura activitatea în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a judeţului Vâlcea. În prima fază, vor fi tipărite notificări privind nedepunerea în termen a declaraţiilor de impozite, taxe şi contribuţii, notificări privind modul de completare a declaraţiilor de impozite, taxe şi contribuţii, somaţii de plată şi titluri executorii.
Potrivit reprezentanţilor ANAF, prin înfiinţarea Unităţii de Imprimare Rapidă se urmăreşte eficientizarea activităţii inspectorilor fiscali, prin eliminarea muncii manuale de emitere, tipărire, împlicuire, transport la unităţile poştale şi arhivare a documentelor. Totodată, punând în funcţiune Unitatea de Imprimare Rapidă se creează o bază de date centrală unică, orientantă spre consultare, fiind asigurată şi o reducere substanţiala a costurilor efectuate lunar de către Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, cum ar fi cele cu organizarea licitaţiilor de achiziţie a consumabilelor (hârtie, piese schimb imprimante, toner).