Lansarea sesiunii de depunere a proiectelor este estimată pentru începutul lunii noiembrie 2018, condițiile generale în care va funcționa programul Start-up Nation 2018 fiind publicate în aceste zile în dezbatere publică.

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a publicat în transparența decizională Proiectul Ordonanței de Urgență pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă nr. 10/2017 pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii, cu modificările și completările ulterioare.

Una dintre cele mai importante modificări propuse de minister este aceea conform căreia, în acest an, antreprenorii pot solicita şi primi un avans de cel mult 30% din valoarea proiectului. Alte modificări se referă la criteriile de selecţie a proiectelor câştigătoare ale Start-Up Nation 2018. Astfel, firmele de producție și cele de servicii (excusiv IT) vor primi, fiecare, câte 30 de puncte şi, de asemenea, se va primi un punctaj suplimentar pentru minimum un loc de muncă pe durată nedeterminată, cu normă întreagă, creat în plus - 10 puncte.

Vor primi 10 puncte firmele care iau echipamente tehnologice și sofware-uri necesare desfășurării activității în pondere mai mare sau egală cu 60% din valoarea planului de afaceri. Punctajul maxim care se poate obţine este de 100 de puncte, iar cel minim pentru accesarea programului - 50 de puncte. Cei interesați pot transmite completări sau propuneri de modificare, timp de 30 de zile, conform legislației, la adresele office@imm.gov.ro și directia.imm@imm.gov.ro.

Reamintim că Start-Up Nation e un program guvernamental care oferă 44.000 de euro către 10.000 de afaceri. Pentru accesarea programului Romania Start up Nation, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care cele mai importante sunt următoarele: să fie SRL-D, SRL sau cooperaţii; să fie înfiinţate după data intrării în vigoare a OUG-ului 10/30 ianuarie 2017; să nu aibă datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale; să aibă codul CAEN autorizat la ONRC în momentul depunerii primei cereri de tragere; să creeze minim 1 loc  de  muncă şi să îl menţină pe o perioadă de cel puţin 2 ani după implementarea proiectului; acţionarul/acţionarii nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-un alt IMM (SRL, SA sau SRLD) care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pentru care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere. Printre cheltuielile eligibile se numără: echipamente şi utilaje; spaţii de lucru; echipamente de obţinere a unei economii de energie; echipamente IT; mobilier; birotică; chirii doar pentru spaţii care nu au destinaţie locativă; realizare pagini web de prezentare – limită 8.000 lei; francize; licenţe, cursuri de antreprenoriat; software; consultanţă (limitată tot la 8.000 lei). Pentru anul 2018, programul este, conform ultimelor declaraţii oficiale, pregătit să înceapă în această toamnă.