S-a amânat data de depunere a Proiectelor pentru schema de ajutor de minimis pentru IMM-uri. Astfel, prima sesiune de depunere se va derula în perioada 16 august 2013 - 31 octombrie 2013, în limita bugetului anual alocat schemei.

Decizia Ministerului Finanţelor Publice (MFP) a fost luată ca urmare a consultării mediului de afaceri şi a semnalelor sosite din partea acestuia cu privire la termenele de emitere şi de valabilitate a unor documente anexate cererii de acord pentru finanţare. Ajutorul de minimis se acordă întreprinderilor mici şi mijlocii prin alocări de la bugetul de stat, din bugetul MFP - Acţiuni generale, sub formă de sume nerambursabile, în procent de 100% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aprobate spre finanţare, în limita echivalentului în lei al valorii maxime de 200.000 euro, respectiv 100.000 euro în cazul întreprinderilor care desfăşoară activitate în domeniul transportului rutier, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi. Reamintim că beneficiarii ajutorului de minimis sunt întreprinderile care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: sunt înregistrate potrivit legii; sunt încadrate în categoria IMM-urilor; au sediul şi îşi desfăşoară activitatea în România; desfăşoară activitate economică; nu au primit ajutoare de minimis pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi, anul fiscal în curs şi 2 ani anteriori, sau, dacă au primit ajutoare de minimis în această perioadă, acestea cumulate nu depăşesc plafonul echivalent în lei a 200.000 euro, respectiv a 100.000 euro în cazul întreprinderilor care desfăşoară activitate în domeniul transportului rutier, indiferent de sursa de finanţare; prezintă un plan de investiţii, cu evidenţierea cheltuielilor eligibile; prezintă un studiu tehnico-economic din care rezultă viabilitatea proiectului de investiţii şi eficienţa economică a întreprinderii solicitante în următorii 3 ani de la finalizarea investiţiei; prezintă un angajament ferm privind menţinerea locurilor de muncă existente la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, precum şi crearea şi menţinerea, pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea investiţiei, a: 5 locuri de muncă, din care cel puţin 2 pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de până la 100.000 euro inclusiv; 7 locuri de muncă, din care cel puţin 3 - pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de la 100.000 euro până la 200.000 euro inclusiv; nu înregistrează debite restante la bugetul general consolidat; nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare etc. Cererile de acord pentru finanţare, însoţite de documentele justificative, se depun la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, sectorul 5, Bucureşti, menţionându-se pe plic: „Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis". Bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis este de 400 milioane lei, respectiv echivalentul a 100 milioane euro, cu posibilitatea suplimentării, iar numărul estimat de IMM-uri beneficiare de ajutor este 1.000. Pentru a beneficia de ajutor de minimis, întreprinderea solicitantă trebuie să obţină un acord pentru finanţare din partea MFP. Acordarea ajutorului de minimis se aplică de la data deschiderii sesiunii până la 31 octombrie 2013, iar plata ajutorului se efectuează până la 31 decembrie 2016, în limita bugetului alocat pentru aceasta. Informaţii referitoare la schema de ajutor de minimis se pot obţine de către cei interesaţi în urma transmiterii unei solicitări scrise pe adresa de e-mail: publicinfo@mfinante.ro.