Prefectura Bihor a anunţat, ieri, printr-un comunicat de presă, că a fost semnat proiectul privind reabilitarea şi modernizarea Aeroportului Oradea. De asemenea, în perioada următoare vor fi demarate lucrările de reabilitare la DN 76 Oradea-Beiuş.

Potrivit Instituţiei Prefectului Bihor, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a anunţat că vineri, 4 aprilie, s-a semnat proiectul privind reabilitarea şi modernizarea Aeroportului Oradea, din fonduri europene. În documentul Ministerului se precizează că proiectul de "Extindere şi modernizare suprafeţe aeroportuare la Aeroportul Oradea" prevede lucrări pentru realizarea unei piste pentru decolare/aterizare în lungime de 2100 m şi refacerea integrală a pistei existente, fără relocarea echipamentelor de radionavigaţie existente. De asemenea, proiectul mai vizează realizarea a două căi de rulare/degajare, a unei platforme de îmbarcare/debarcare care să poată asigura staţionarea unui număr de 6 aeronave, realizarea unor sisteme de balizaj luminos pentru pista de decolare/aterizare, pentru căile de rulare şi pentru platforma de îmbarcare/debarcare, realizarea sistemului de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj luminos, a sistemului de telecomandă pentru sistemele de balizaj luminos, a unui sistem de iluminat pentru platforma de îmbarcare/debarcare, cu piloni de iluminat echipaţi cu proiectoare. Toate aceste lucrări corespund normelor Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO) şi Reglementărilor aeronautice civile române. Proiectul este în valoare de aproximativ 32 de milioane de euro, din care aproximativ 18 milioane de euro reprezintă contribuţia din fonduri europene. Pe de altă parte, ieri, 7 mai, într-un comunicat de presă al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a fost anunţată demararea lucrărilor de reabilitare a DN 76, Beiuş-Oradea, între kilometrii 133+660 - 184+390. Contractul în valoare de 161.037.987, 16 lei (fără TVA) a fost câştigat prin licitaţie deschisă de SC CCCF Drumuri şi poduri Timişoara, respectiv SRL/CO. GE. FA S.p. A/S. IM. CO SRL, iar termenul de finalizare este aprilie 2014. Proiectul este finanţat de Banca Europeană de Investiţii şi Guvernul României.