În cursul anului trecut, Primăria Oradea a început lucrările aferente contractului cu finanţare REGIO pentru proiectul „Amenajare intersecţie prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea (str. Ogorului/Calea Sântandreiului) şi drumul naţional DN 79 Arad - Oradea".

Valoarea totală a proiectului este de 25.520.001,21 lei, din care contribuția Uniunii Europene este de 16.573.578,02 lei, contribuția Guvernului României este de 3.638.102,49 lei, iar contribuția Municipiului Oradea este de 5.308.320,70 lei. Lucrările sunt executate de către SC Tehnodomus SA. Lucrările propriu-zise au început în cursul lunii octombrie 2014, prin realizarea celor patru bretele de legătură la girație, în cadrul cărora până în prezent s-au executat următoarele lucrări: la breteaua nr. 1, în cadrul sistemului rutier sunt realizate lucrările de săpătură în proporție de 80%, precum și stratul de fundație din balast inclusiv, în proporție de 60%, de asemenea, la categoria de lucrări de scurgere a apelor rigolele carosabile sunt montate în proporție de 50%, iar armăturile pentru rigole, în proporție de 70%. Momentan se lucrează la stratul fundației din balast și la rigolele carosabile. În ceea ce privește breteaua nr.2, în cadrul sistemului sunt realizate lucrările de săpătură - 90% și stratul de fundație din balast în proporție de 70%. De asemenea, la categoria de lucrări: scurgerea apelor, rigolele carosabile sunt realizate în proporție de 70%, armături la rigole - în proporție de 90%. La breteaua nr. 3 sunt executate umpluturile în proporție de 30% și stratul de fundație din balast - 10%. La breteaua nr. 4 sunt executate umpluturile în proporție de 60%, precum și stratul de fundație din balast în proporție de 40%. La scurgerea apelor rigolele carosabile sunt montate în proporție de 50%, iar armăturile aferente rigolelor, în proporție de 60%. Pentru pasajul superior sunt forate coloanele în vederea realizării fundaţiei infrastructurii acestuia. În paralel cu lucrările menţionate se confecționează grinzile din beton pentru suprastructura pasajului. Pasajul suprateran va avea o lungime de 226,30 metri și o lățime totală de 19,38 metri. Pasajul va avea 9 deschideri cu o lățime a părții carosabile de 14 metri și două benzi pe fiecare sens de mers. La încheierea acestor lucrări, la finele anului 2015, cei care doresc să ocolească Oradea vor putea să facă acest lucru în câteva minute. Astfel, vor fi eliminate și blocajele de trafic, iar zona industrială din preajma drumului de centură se va dezvolta și ea datorită descongestionării traficului și oferind condițiile necesare celor care execută trafic greu.