Universitatea din Oradea în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor implementează în perioada 1 iulie 2010 - 30 iunie 2012 proiectul cu titlul "Şcoala, Şansa Mea!", cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltare Resurse Umane.

Obiectivul general al proiectului este prevenirea şi corectarea abandonului şcolar în localităţile unde locuiesc elevii vizaţi în cadrul grupului-ţintă, prin facilitarea accesului la educaţie a grupurilor vulnerabile, cu risc de părăsire timpurie a şcolii. Grupul-ţintă al proiectului este alcătuit din 100 de elevi cu risc de părăsire prematură a şcolii, părinţi ai acestora şi cadre didactice din 5 localităţi din judeţul Bihor: Avram Iancu (20 elevi), Bogei (20 elevi), Cărăsău (15 elevi), Leş (15 elevi), respectiv Şuncuiuş (30 elevi). Criteriile de selecţie ale elevilor din grupul-ţintă au fost în acord cu principiile generale ale POSDRU privind egalitatea de şanse şi nediscrimininarea: elevul este înmatriculat în în ciclul şcolar gimnazial, elevul provine dintr-un mediu familial şi socio-economic defavorizat, nu a mai beneficiat de alte proiecte/programe de sprijin, are rezultate şcolare modeste, prezentând astfel risc de eşec şcolar, elevul şi familia acestuia doresc să participe la implementarea programului de terapie cognitivă A şi B. Activitatea principală desfăşurată în cadrul proiectului "Şcoala, Şansa mea!" a fost reprezentată de Implementarea programului de Terapie cognitivă A şi B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a şcolii. Obiectivul central al acestei activităţi a fost dat de creşterea ratei de participare a elevilor cu risc major de părăsire timpurie a şcolii la educaţia formală, prin implicarea lor în programe educaţionale desfăşurate după încheierea orelor de curs obligatorii. Concret, în fiecare zi de luni până joi a săptămânilor de şcoală, elevii vulnerabili din punctul de vedere al rămânerii în sistemul educaţiei formale au participat la o serie de activităţi didactice de aprofundare şi consolidate a cunoştinţelor teoretice dobândite la clasă. "Activităţile didactice propriu-zise au constat în efectuarea temelor de casă, aprofundarea unor noţiuni de specialitate insuficient înţelese în clasă, efectuarea unor exerciţii suplimentare pentru elevii clasei a VIII-a, precum şi alte tipuri de activităţi (jocuri, concursuri, lecturi suplimentare, vizionarea de filme documentare etc.)", ne-a declarat managerul de proiect, conf.univ.dr. Valentin Blândul.