Și în acest an școlar, elevii Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller” au celebrat, într-un cadru festiv, ziua de naștere a inegalabilului Mihai Eminescu, declarată, din anul 2010, și Ziua Culturii Naționale.
![Liceul Teoretic German Oradea - ,,Domnule Eminescu, nu te-am uitat!”](https://crisana.ro/timthumb.php?src=/media/fisiere/WhatsApp_Image_2023-01-16_at_21.30.43.jpeg&w=337&h=208&zc=3)
Și în acest an școlar, elevii Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller” au celebrat, într-un cadru festiv, ziua de naștere a inegalabilului Mihai Eminescu, declarată, din anul 2010, și Ziua Culturii Naționale.
În apropierea Zilei Culturii Naționale, elevii și dascălii Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” Oradea au așezat întreaga activitate a săptămânii 9-13 ianuarie sub semnul cinstirii acesteia, în mod special printr-o disversitate de activități deosebite închinate marelui poet român, Mihai Eminescu, într-un demers de conștientizare și promovare a importanței devenirii umane prin educație și prin cultură.
Proiectul „Cabinetul unde pot visa”, implementat la Liceul Tehnologic Nr.1 Suplacu de Barcău, a avut ca scop derularea unui program de orientare școlară și profesională pentru clasele terminale și amenajarea unui cabinet de asistență psihopedagogică.
„Teach me to help!” este un parteneriat de cooperare în educație școlară, implementat de organizații din șapte țări, printre care și România. Proiectul este coordonat la nivel european de prof. psihopedagog Teodora Pantazi, aplicantul proiectului, dar și director la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Oradea.
Bogdan Miclău, asistent medical comunitar, i-a vizitat joi pe tinerii din Centrul Social Dignitas Oradea, pentru a le vorbi despre importanța respectării recomandărilor de protecție sanitară.
Studenții din anii II, III și IV de la facultățile tehnice din nouă centre universitare, printre care și Oradea, se pot înscrie, până pe 26 februarie, în proiectul Profesii bine cimentate. Tinerii vor beneficia de ateliere tehnice și de dezvoltare personală, o vizită în fabrică și, cei mai buni dintre ei, de un program de internship plătit.
Proiectul „Digital PER_SEN” a intrat în al doilea an de implementare. Scopul acestui proiect este de a reduce efectele negative înregistrate în rândul elevilor cu CES, familiilor și profesorilor acestora, ca urmare a perioadei școlii on-line prin intermediul unui parteneriat european între școli și organizații cu competențe în IT și educație.
Căminarul Gheorghe Eminovici nota într-un catastif: „Astăzi, la 15 ianuarie 1850, s-a născut băiatul pe care îl aşteptam şi pe care o să-l numesc Mihai”, un copil frumos şi teafăr ca merele de foc roşu, căruia ursitoarele îi ursesc să fie veşnic tânăr ca ramul de brădişor, înţelept ca bucoavele tomului cu fermecătură măiastră, bun ca miezul pâinii albe, cu paşi siguri prin lume, ca bătaia ceasornicului, mânuind pana şi stăpânind tainele.
După cum anunța directoarea Adina Cioloș, la Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș se desfășoară, în anul școlar 2022-2023, Programul mondial Eco-Schools.
Înainte de vacanța de iarnă, la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș au fost finalizate mai multe proiecte educative și investiții care, pe de o parte, au adus bucuria sărbătorilor și elevilor cu o situație materială vulnerabilă, iar pe de alta, au completat baza materială și au înfrumusețat ambientul școlii.