Aflat la ediţia a doua, proiectul iniţiat şi implementat de prof. ec. Georgeta Luca la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" din Aleşd, cu elevii clasei a XI-a D, a fost un real succes. Meritul revine în egală măsură profesoarei Georgeta Luca, cât şi elevilor, care dovedesc potenţial creativ şi imaginaţie, atunci când sunt stimulaţi şi dispun de cadrul propice de manifestare.

Competiţia s-a desfăşurat în prezenţa unui juriu competent alcătuit din Dorin Călin, reprezentant Junior Achievement România, Georgiana Mincu, reprezentant Romanian American Foundation, Valeria Vasile, director C.T. "Alexandru Roman", şi Daniel Vancea, administrator S.C. Vegetal Strateg SRL. Au onorat invitaţia şi reprezentanţi ai unor unităţi economice din oraş, agenţii economici: Lang Daniel - administrator SC "Produse moldoveneşti", Ardelean Cristian - adm. SC "Paragonex" SRL, Cureu Nicolae, contabil şef la Primăria oraşului Aleşd. Scopul şi obiectivele activităţii declarate în proiect sunt interacţionarea dintre elevii clasei a XI-a şi agenţii economici; ascultarea unor „poveşti" adevărate şi paşii pe care urmează să-i facă un potenţial investitor pentru o afacere de succes; dezvoltarea gândirii economice şi a vocabularului de specialitate, lămurirea unor neclarităţi de către specialişti, prin întrebări puse de cei prezenţi; atragerea agenţilor economici, a Primăriei, a părinţilor, printr-un parteneriat cu şcoala şi realizarea unor activităţi cu caracter practic. În concurs s-au prezentat şapte firme iniţiate de elevii din clasa a XI-a profil tehnician în activităţi economice, care şi-au valorificat şi pus în practică ideile proprii de afaceri: 1. SC „Clean" SRL profil service de calculatoare; 2. SC „Woody" SRL, profil tablouri sculptate din lemn şi personalizate, după gustul clientului (câştigătoarea competiţiei). 3. „Pentru voi", revistă şcolară cu conţinut legat de preocupările tinerilor; 4. SC "Creativ Art" SRL, aranjamente decorative lucrate manual din conuri şi crenguţe de brad (a obţinut menţiune). 5. Kinder-Garden, o asociaţie non-profit care are ca obiect integrarea copiilor cu dizabilitaţi în comunitate; 6. SC "Art - For B" servicii foto la minut, calendare personalizate şi alte servicii adiacente (a obţinut premiul II). 7. „Silitorii", echipă de băieţi care oferă ajutor bătrânilor din zonă - cumpărături, transport mâncare la domiciliu de la cantina socială şi le oferă companie (a obţinut locul III). În stabilirea ierarhiei s-a ţinut cont de organizarea şi prezentarea standurilor, prezentarea propriu-zisă a afacerii, cea mai inspirată şi aplicativă idee de afacere.

Poveşti de succes

Un moment inedit în derularea activităţii l-au reprezentat intervenţiile unor antreprenori locali, care şi-au prezentat „povestea" de succes: Daniel Lang, Cristian Ardelean şi Andrei Gherlea, fost elev al liceului, care şi-a dezvoltat o afacere după o astfel de activitate desfăşurată la nivelul şcolii, un exemplu demn de urmat, care demonstrează utilitatea unor activităţi similare. Pentru a populariza potenţialul turistic al zonei, ec. Nicolae Cureu, implicat în proiectul „Regio" iniţiativă locală, „Cetatea Şoimi" obiectiv istoric şi turistic, a prezentat pe scurt profiturile ce se pot obţine din afacerile din turism. Dialogul dintre concurenţi şi agenţii economici, precum şi întrebările puse oamenilor de afaceri de elevii spectatori au scos în evidenţă drumul urmat, dar şi dificultăţile care apar în realizarea unei afaceri, precum şi calităţile care trebuie să se dezvolte la un potenţial om de afaceri. Concluziile asupra activităţii formulate de membrii juriului au fost apreciative vizavi de întregul proiect, cu recomandarea de a-l tradiţionaliza şi îmbunătăţi.