Ajuns la a VIII-a ediție și desfășurat anul acesta în două etape (în octombrie și decembrie), Simpozionul a oferit participanților (cadre didactice și elevi) posibilitatea de a împărtăși experiențele autentice de la catedră, din activitățile educative, nonformale, chiar și experimentele hazlii în care știința a fost la ea acasă.

Și în acest an lucrările simpozionului vulcanist s-au desfășurat într-o atmosferă lucrativă, de comunicare autentică, temele propuse fiind generoase, incitante și permițând multiple și rafinate abordări.

O surpriză a fost prezența online a vulcanistei Ioana Ciurea și a Marelizei Heunis, profesoare la Future Science International School Sohar, care au prezentat sistemul de învățământ de acolo. "Ne-am dorit mult această "întâlnire" pentru a încerca să pătrundem într-o lume atât de controversată în această perioadă şi neînțeleasă de noi (lumea arabă), pentru a arăta că  profesorii sunt tot profesori și elevii sunt tot copii și în alte colțuri ale lumii", susţine profesoara Claudia Buran, unul dintre coordonatorii proiectului.

Dacă profesorii s-au bucurat de o sesiune de comunicări științifice, pentru învățăceii lor a fost inițiat, în 2008, Concursul pentru elevi "Gustă ştiința". La început participanții au fost câțiva elevi ai școlii, apoi a devenit de interes local, județean și, mai târziu, regional, în 2015 fiind cuprins în Calendarul Activităților Educative Regionale și Interjudețene 2015.

Concursul a avut, anul acesta, trei secțiuni: "Gustă știința... în timpul liber", "Lumea științei" şi "Teme științifice reflectate în literatură" și s-a bucurat de o participare numeroasă: 98 de elevi au participat direct cu 51 de lucrări, fiind trimise 114 lucrări din 14 județe ale țării.

Chiar dacă premiile (oferite de Fundația Culturală "Samuil Vulcan") au fost limitate ca număr, câștigul a fost al tuturor elevilor participanți, prin experiența dobândită.