Deși în vacanță, studenții orădeni învață - Implicare în proiectul european
Studenți orădeni de la studii europene s-au întâlnit joi, 6 iulie, cu reprezentanții Biroului de Legătură al Parlamentului European în România. Asistând la scurte prelegeri, dezbateri și, mai ales, participând la jocuri interactive, tinerii au învățat cum să fie cetățeni activi ai Uniunii Europene.
„Școala de valori” își propune, după cum spunea trainerul Irina Molnoș, să-i învețe pe tineri să își privească cu alți ochi comunitatea și, mai ales, să se întrebe ce pot face ei pentru aceasta. „Comunitatea are nevoie de fiecare dintre noi. Iar noi asta ne propunem prin acest proiect, să vorbim despre valorile Uniunii Europene, despre cum să le dăm mai departe și cum să ne implicăm”.
Funcționar european, reprezentantă a Biroului de Legătură al Parlamentului European în România, Anca Simion i-a îndemnat pe studenți să meargă la vot. Ea a reamintit că prezența tinerilor români la alegerile europarlamentare din 2020 a fost redusă. „Să nu mergi la vot e mai periculos decât să faci o alegere proastă”. Anca Simion le-a vorbit studenților despre dezinformarea legată de UE și despre avantajele de a face parte din „marea familie europeană”. Funcționarul european a spus: „UE nu e un proiect perfect, dar, prin implicarea noastră, el poate fi îmbunătățit”. Reprezentanta Biroului de Legătură al Parlamentului European în România le-a amintit studenților că, în 2024, vor avea șansa de a vota la patru tipuri de alegeri. „E foarte important ca, până atunci, să ne informăm, pentru a lua decizii corecte în ceea ce privește votul nostru. Dreptul la vot e un drept câștigat cu multe sacrificii și trebuie respectat. Asta își propune să facă «Școala de valori»; să le vorbească tinerilor despre valorile europene și să îi ajute să devină creatorii propriilor vieți”, a mai spus Anca Simion.
La eveniment au participat studenți de la Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Facultății de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.