Liceenii orădeni au dovedit că ştiu să apere comunitatea în care trăiesc în caz de catastrofă naturală, cum ar fi o viitură pe Crişul Repede. Echipe de la trei licee orădene s-au întrecut în mai multe probe, printre care şi proba de apărare împotriva inundaţiilor, ei fiind obligaţi să realizeze o supraînălţare de dig, folosind baraje mobile şi saci plini cu nisip.

De Ziua Mediului, care s-a sărbătorit pe data de 5 iunie, Administraţia Bazinală de Apă Crişuri a finalizat proiectul educaţional "I Love Crişuri". Construit pe trei componente, "Informare!", "Atitudine!" şi "Implicare!", proiectul a reunit peste 920 de preşcolari, elevi şi liceeni. Timp de mai bine de 8 luni 27 de instituţii de învăţământ bihorene au dat curs acestui proiect. Ajuns la final în aceste zile, proiectul s-a încheiat cu o serie de activităţi care se încadrează în componenta „Implicare!". "Prin aceste activiţăţi urmărim atât încurajarea tinerilor, în ceea ce priveşte dezvoltarea unor obiceiuri pro-mediu, cât şi încurajarea părinţilor, în ceea ce priveşte utilizarea responsabilă a resurselor de apă", declarat Dorel Dume, director tehnic A.B.A. Crişuri. Ieri, în cadrul proiectului, trei licee orădene, Colegiul Tehnic "Traian Vuia", Colegiul Tehnic "Mihai Viteazu" şi Colegiul Naţional "Iosif Vulcan"l au participat la un concurs în care şi-au putut demonstra abilităţile, chiar fizice, în domeniul apărării mediului. Astfel, pentru cele trei echipe ABA Crişuri a pregătit trei probe: apărare împotriva inundaţiior, laborator (determinarea PH-ului din apă) şi creativitate. Startul s-a dat pe malul Crişului Repede, la Priza de Apă. La prima probă echipele, formate din câte şase reprezentanţi din partea fiecărui liceu, au avut de realizat o supraînălţare de dig, folosind baraje mobile, nisip şi saci. Înarmaţi cu lopeţi, concurenţii au trebuit să umple sacii cu nisip, pe care apoi i-au transportat câţiva metri la barajele mobile din fibră, amenajate pe malul Crişului Repede. A doua probă a constat în determinarea PH-ului din apa Crişului Repede. Concurenţii au scos cu o găleată apă din Criş, au recoltat-o într-o eprubetă în care cu ajutorul unei pastile au determinat PH-ul, prin comparaţia culorii obşinuite cu o scară de culori pusă la dispoziţie de specialiştii ABA Crişuri. Ultima probă a constat în prezentarea unei idei de proiect educaţional, cel mai bun proiect urmând ca anul viitor să fie implementat cu ajutorul ABA Crişuri. Premiile s-au acordat pentru fiecare probă în parte, fiind puse în joc trei ceasuri pentru sălile de clasă ale echipelor. De asemenea, concurenţii, susţinuţi de galeriile claselor din care provin, au primit diplome, tricouri, şepci.