La Colegiul Național „Emanuil Gojdu”- 2022 este caracterizat de o mare sete de performanță
63 și continuă să vină. Cam asta este, până la această oră, situația premiilor obținute la olimpiadele naționale de elevii de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”. Elevii se pcontinuăot pregăti mai bine din acest an, ca urmare a înființării Centrului de Excelență dedicat performanței.
După o pauză lungă în care școala românească a fost într-un relativ haos cauzat de pandemie și de măsurile care au venit la pachet cu aceasta, anul 2022 a fost unul în care școala s-a întors la normalitate, iar concursurile și olimpiadele școlare au început să se desfășoare față în față. Anii cu pandemie au creat, așadar, o sete mare de competiție, recunoscută de cei care fac an de an performanță în Bihor, elevii și profesorii de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”. Anul acesta, mai precis până vineri, 6 mai, 63 de elevi au luat medalii sau mențiuni la olimpiade și concursuri școlare naționale.
„Faceți școala din care proveniți mândră. Succesul se datorează muncii voastre, în primul rând, dar în spatele ei sunt profesorii extraordinari și părinții. Cu toții, împreună, încercăm să ducem mai departe tradiția și performanța Colegiului”, a spus vineri, în cadrul unei conferințe de presă, directoarea Anca Mile, care a precizat că unele olimpiade sunt în desfășurare sau urmează să se desfășoare așa că școala încă mai așteaptă rezultate. A urmat apoi un moment de reculegere în amintirea profesorului Viorel Sadoveanu.
Unul dintre cele mai importante premii din acest an, a fost cel la Chimie, unde Colegiul are deja o tradiție. Bihorul a fost primul județ din țară la Olimpiada de Chimie. Premiul I, și unul dintre elevii cu 10 pe linie în toți cei patru ani de liceu, a fost elevul Vlad Iova.
„Pentru că elevilor le place ce fac, în pregătirea olimpiadelor nu este mult efort, ci multă muncă. A fost bine că examenele au fost în sfârșit fizice, față în față, și s-a întors și proba practică, esențială la chimie. Îmi pare rău că este ultima olimpiadă la care am participat”, a spus Vlad Iova, care vrea să urmeze Medicină Militară la București. Profesoara care l-a pregătit, Anița Luncan, a spus că școala oferă condiții de pregătire bune și a mulțumit Unuiversității din Oradea pentru sprijin. „Elevul performant este perseverent, se străduiește să se depășească, își dorește întotdeauna mai mult de la el și de la cei din jur”, a adăugat profesoara. Fostul director Viorel Mititean a explicat că la multe dintre competițiile naționale elevii sunt răsplătiți cu medalii, dar că, de cele mai multe ori, locurile și chiar și mențiunile valorează mult mai mult decât medaliile pentru că sunt unice: „Nivelul este foarte înalt față de ce se face la clasă. O mențiune pe care o ia un copil care participă la o competiție cu alți 100 este mult mai prețioasă decât o medalie, fie ea și de aur”.
Unele semințe ajung să dea roade spectaculoase
Un pas important în pregătirea elevilor de performanță din Bihor l-a constituit înființarea, în acest an, a Centrului de Excelență.
„A fost nevoie de acest Centru pentru ca un profesor să poată pregăti tot lotul județului la o disciplină. Am încercat să distribuim ore la centru, unor profesori care fac bine această muncă. În timp, împreună, vom reuși să facem lucruri și mai bune. La această oră, în Centru sunt 540 de elevi și 23 de cadre didactice. Se pregătesc cei mai performanți elevi la disciplinele: Matematică-Fizică, Chimie, Biologie, Matematică”, a spus profesorul Marius Cicortaș, directorul Centrului.
Cei mai mulți elevi olimpici la Gojdu, din acest an, au fost la Informatică. „Anul acesta a fost unul al vârfurilor. Toți participanții, 16, au primit premii. La Olimpiada de Minecraft, din 6 premii totale, 4 au fost de la noi. Microsoft a spus că va face un studiu de caz la Colegiul nostru”, a spus profesorul Adrian Niță.
Un foarte important rezultat, despre care profesorii de la Gojdu spun că nu l-a mai adus de mult un elev, a fost premiul I la Olimpiada de Limba și Literatura Română câștigat de eleva Ana-Maria Ștefania Șandor din clasa a X-a.
„Performanța la Limba Română vine greu. Profesorul pune aceeași sămânță în fiecare generație, an de an, zi de zi. Unele se prind și dau roade spectaculoase. Olimpiada școlară înseamnă foarte multă muncă, iar elevul care obține o astfel de performanță are har. Anul viitor o vom lua de la capăt, la fel. Din 1.000 de copii anul acesta au fost 63. Pentru fiecare am pus bazele și am muncit la fel”, a spus Dana-Elena Pușcașiu, profesoara care a pregătit-o pe Ana-Maria.
La finalul conferinței, președintele Consiliului Elevilor de la Gojdu, Ștefan Abrudan, a spus că se bazează pe implicarea elevilor olimpici în activitățile extrașcoloare pentru că „olimpicii nu sunt buni doar la o materie sau la alta, pot aduce plusvaloare la multe din activitățile derulate de organizație”.
Lista elevilor premiați o puteți citi aici.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.