Liceul Teologic Penticostal „Betel” Oradea - Ziua Europeană a Limbilor, punte între culturi
Pornind de la dictonul „Plus de langues que je parle, plus je suis européen” (Cu cât vorbesc mai multe limbi, cu atât sunt mai european), la Liceul Teologic Penticostal „Betel” Oradea s-a sărbătorit, săptămâna trecută, Ziua Europeană a Limbilor, eveniment ce a avut la bază tema diversităţii lingvistice văzută ca o punte între culturi.
Coordonatoarele evenimentului au fost profesoara de limba franceză Otilia Bota şi profesoara de limba germană Renata Budai, care au iniţiat şi derulat proiectul intitulat „Plurilingvism într-o Europă unită”. Elevii, coordonaţi de către cele două profesoare, au pus la bătaie multă imaginaţie şi îndemânare în confecţionarea şi personalizarea mai multor obiecte, dar şi în etalarea unor produse culinare apetisante specifice anumitor ţări din Europa. „După cum bine ştiţi, Europa este un continent care adăposteşte numeroase tradiţii şi limbi diferite. Pentru a trăi şi a simţi din plin spiritul şi importanţa acestei zile, am ales să ne exprimăm şi noi, într-un fel, sentimentele faţă de această sărbătoare. Prin urmare, am ales să vă prezentăm şi să facem împreună o frumoasă incursiune prin mai mai multe ţări din Europa. E o invitaţie, aşadar, la o…. călătorie lingvistică mai interesantă cu ajutorul unei mici expoziţii de desene şi obiecte decorative şi a unui program artistic”, a spus profesoara Otilia Bota.
Elevii din clasele V-XII și-au dat osteneala să fie cât mai originali şi mai autentici în ceea ce priveşte modalitatea de participare: au confecționat, de la postere, tricouri, căni, baloane, torturi, toate personalizate, pâna la machete, planşe, PPt-uri şi tot felul de obiecte reprezentative pentru anumite ţări din Europa. Nu au lipsit nici muzica şi poezia, câţiva elevi talentaţi (Naomi Gale, Sara Căbău, Andreea Căbujan, Fineas Turcu, Viktoria Szatmari, elevii clasei a V-a C) întregind atmosfera de sărbătoare prin recitări („Tatăl nostru”, rostit în franceză, engleză, germană, portugheză), interpretări vocale („Odă bucuriei” şi alte cântări în engleză şi italiană) şi instrumentale în mai multe limbi străine (prof. Renata Budai).
Pornind de la premiza că multilingvismul este un avantaj pentru Europa şi un angajament comun s-a accentuat ideea că profesorilor de limbi străine le revine un rol esenţial în construirea unei Europe a multilingvismului. S-a arătat, de asemenea, că într-o Europă care va rămâne întotdeauna multilingvă, învăţarea limbilor străine deschide numeroase oportunităţi către o carieră mai bună, şansa de a locui, lucra sau studia în altă ţară sau pur şi simplu de a călători. De altfel, limba vorbită devine parte integrantă a identităţii şi bagajului cultural al unei persoane, iar învăţarea limbilor străine contribuie la înţelegerea altor popoare şi culturi, este o modalitate de a combate xenofobia, rasismul şi intoleranţa.
„Proiectul educativ s-a născut din dorinţa de a rămâne deschişi şi toleranţi unii faţă de alţii şi de a păstra intactă aspiraţia noastră la o Europă unită. Scopul principal al activităţii a fost acela de a pune accent pe experienţa personală a elevilor în legătură cu studiul limbilor străine (franceză, engleză, respectiv germană). Ca atare, am preconizat o serie de activităţi educative, variate şi interactive special pregătite şi organizate, axate nu doar pe dobândirea competențelor specifice limbilor străine, ci și pe dezvoltare personală și socializare, fiind adaptate intereselor acestora. În secolul XXI, când depindem tot mai mult unii de alţii, va fi cu atât mai necesar ca fiecare european să coopereze cu cetăţeni din alte ţări, dând dovadă de curiozitate, toleranţă şi solidaritate” a concluzionat Otilia Bota.
Ziua Europeană a Limbilor este sărbătorită pe 26 septembrie în fiecare an, începând din 2001, la inițiativa Consiliului Europei și în colaborare cu Comisia Europeană. Este vorba despre o manifestare care celebrează diversitatea lingvistică, plurilingvismul, multilingvismul, învățarea limbilor străine pe întreaga durată a vieții.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.