În perioada 21- 25 mai, la Grupul Şcolar "Ioan Bococi" se desfăşoară ultima reuniune din cadrul proiectului "Developing a multicultural virtual classroom". În cadrul acestui proiect, profesori şi specialişti în domeniul social din Spania, Turcia şi Italia au vizitat Grupul Şcolar şi Inspectoratul şi urmează să efectueze o vizită de documentare în Transilvania.

Profesorii şi specialiştii vor participa la mai multe sesiuni de lucru, conform temelor stabilite şi vor pregăti evaluarea finală a proiectului. În prima zi de la sosirea în România, oaspeţii din cele trei ţări (Spania, Turcia şi Italia) au făcut o vizită la Grupul Şcolar "Ioan Bococi", unde au fost impresionaţi de laboratoarele şi munca şcolarilor (una dintre vizitatoare a încercat chiar o pălărie „lucrată" de elevi) şi o vizită la ISJ Bihor, unde au fost primiţi de inspectorul general adjunct Nicolae Ungur şi inspectorii de specialitate Florin Negruţiu şi Doina Gyori. Deoarece tema întâlnirii din România este "Castele şi legende", pentru atingerea obiectivelor stabilite va avea loc şi o vizită de documentare în Transilvania. "Pentru cei mai mulţi dintre profesorii şi specialiştii străini este prima vizită în România şi cred că vor rămâne cu o impresie bună. A fost un parteneriat reuşit şi s-au legat multe prietenii. Sperăm ca acestea să se concretizeze şi în alte proiecte", a spus, pentru Crişana, directorul adjunct al Grupul Şcolar "Ioan Bococi", Mihaela Popovici. Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Sectorial Grundtvig, "Programul de Învăţare pe tot Parcursul Vieţii". Parteneri în proiect sunt Instituto de Ensenanza Secundaria La Puebla Vicar (Spania) (coordonator de proiect), Cankaya Ilce Milli Egitim Mudurlugu Ankara (Turcia), Ipsia Ristorazione "Ezio Aletti" Trebisacce (Italia), Grupul Şcolar Ioan Bococi, Oradea şi Asociaţia de studii Sociale din Craiova. La activităţile care se desfăşoară pe parcursul acestei săptămâni s-au implicat profesorii Anca Lorincz, Anca Raica, Mariana Sandor, Diana Bolojan, Aurel Olar şi Mihaela Popovici, directorul adjunct şi coordonatorul proiectului, alături de întregul personal al şcolii. Programul Grundtvig oferă alternative educaţionale şi îmbunătăţeşte accesul celor care, indiferent de vârstă, doresc să dobândească noi competenţe prin forme în educaţia adulţilor. Tema proiectului este sistemul de învăţare "E-learning", metode moderne şi inovative de învăţare, dezvoltarea materialelor necesare educaţiei adulţilor într-un cadru multicultural. Componentă a proiectului, sistemul "Moodle" este un pachet software destinat să sprijine un cadru social construcţionist de educaţie, participanţii la proiect creând şi implementând lecţii virtuale.