Pentru a susține cercetarea în domeniul educației și a disemina principiile de bune practici educaționale, ieri, de la ora 15.00, la Casa Corpului Didactic a avut loc sesiunea de Comunicări Științifice „Fenomenul de violență și bullying, factori perturbatori ai procesului de învățământ”.

 

Evenimentul s-a bucurat de prezența a aproximativ 30 de cadre didactice, psihologi și metodiști și a început cu două momente artistice puse în scenă de elevii de la departamentul de Muzică al Liceului de Arte din Oradea.

„Violența este un fenomen îngrijorător pentru toată lumea care se propagă în toate mediile iar școala nu face, din păcate, excepție. Tocmai de aceea, Ministerul Educației a dispus ca fiecare unitate de învățământ să își pună la punct propria strategie antiviolență. În acest context, sesiunea noastră de comunicări este un prilej numai bun de analiză”, a spus Carmen Bodiu, directoarea Casei Corpului Didactic Bihor. Invitații de onoare ai evenimentului au fost profesorul psiholog școlar Ioana Drugaș și conf. univ. dr. Marius Drugaș.

„Toate lucrările care vor fi prezentate la această sesiune de cumunicări și la simpozionul de anul viitor, din luna martie, vor fi publicate într-un volum metodico-științific al editurii Didactica Militans”, a spus Maria Hulber, prof. dr. metodist la Casa Corpului Didactic Bihor.

Sesiunea de comunicări a avut înscrise nu mai puțin de 69 de lucrări științifice ale cadrelor didactice care predau în limba română și 28 ale celor care predau în limba maghiară.  

Tematica simpozionului a fost variată: fenomenul de violență și bullying în mediul școlar: cauze, forme, consecințe; depistarea și combaterea formelor de violență și bullying; strategii antiviolență la nivelul școlii; resurse didactice utilizate în sprijinul activităților de prevenire a fenomenului de violență în mediul școlar (ghiduri, broșuri, afișe, scenarii); rolul consilierului educativ și al psihologului școlar în combaterea manifestărilor de bullying în școli; programe, parteneriate, concursuri și alte tipuri de activități menite să reducă manifestările de violență în rândul elevilor; valorificarea și diseminarea rezultatelor pozitive obținute; exemple de bune practice în prevenirea bullying-ului și implicarea familiei și a comunității locale în activitățile de combatere a fenomenelor de violență și bullying.