Şi ei sunt ai noştri - Diferiţi dar egali
Activităţile derulate au avut ca scop dezvoltarea socio-emoţională prin sensibilizarea elevilor din şcoala de masă şi a studenţilor cu privire la nevoile elevilor cu cerinţe educative speciale. Elevii şi studenţii au fost împărţiţi egal în trei ateliere: de art-terapie (condus de directoarea adjunctă Carmen Ilisie), de melo-terapie (condus de învăţătoarea Rodica Miheş şi psihopedagogul Kiss Ramona) şi teatru de păpuşi (condus de psihopedagogul Laura Bochiş). Sarcinile de lucru au fost aceleaşi pentru toţi participanţii, indiferent de atelierul din care făceau parte, elevii şi studenţii fiind provocaţi să rezolve două sarcini de lucru. Prima a fost aceea de a realiza un inventar al emoţiilor şi de a le exprima prin culoare - la art-terapie - prin sunete şi zgomote, la meloterapie - prin mişcare şi atitudine sau cu ajutorul marionetelor.
Parteneri întru acelaşi scop
Cea de-a doua sarcină i-a pus în situaţia de a concepe o scurtă poveste. Succesul în finalizarea acestora a fost dat de măsura în care fiecare membru şi-a folosit resursele personale. Deşi de vârste diferite, nivele de dezvoltare diferite sau nivele de pregătire diferite toţi, în egală măsură, s-au dovedit a fi parteneri eficienţi în grup pentru atingerea unui scop comun. După pauză, produsele muncii rezultate în cele trei ateliere au fost prezentate în plen, activitatea căpătând aspectul unui mini-spectacol în care elevii au devenit pe rând actori şi spectatori. Instrumentele muzicale, culorile sau marionetele au fost modalităţi eficiente prin care cuvintele au fost dublate şi accesibilizate tuturor, chiar şi copiilor cu CES. Poveştile create de elevi au fost diferite, elevii incluzând în poveştile lor personaje precum: Veronica şi fantoma, un împărat fricos sau vântul şi ploaia. Prin astfel de activităţi, elevii au putut să-şi pună la încercare imaginaţia, talentul actoricesc sau spiritul civic: întrajutorarea. Nici recompensele nu au întârziat să apară, elevii fiind serviţi în pauză cu o gustare, dulciuri şi suc, cu ocazia zilei de naştere a unuia dintre colegii lor, Octavian. Impactul acestor activităţi a fost unul plăcut pentru toţi participanţii, dorindu-se un parteneriat de lungă durată între cele trei instituţii şcolare din Oradea.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.